jeg giver snart op {{forumTopicSubject}}
volvoen bliver stadig varm jeg har nu boret alle køle kanaler op renset manifold skiftet alle pakninger med orginale volvopenta dele set efter vand til gang på drevet alle slanger og rør er set efter toppen er renset med alle midler udstødningsbøjning er renset og hullet er boret op det har ikke hjulpet jeg har stillet ventiler og tændning skiftet temperatur føler platiner kondensator strøm for deler dæksel tændkabler tændrør stilet kaburatore og sykroniseret dem alt er stillet efter volvos orginale hånd bog. det virker som om at termostaten lader noget af vandet løbe forbi og ud i udstødningen så det ikke kommer ind i motoren jeg har prøvet at tage en gamel termostat go bøje så den køre alt vandet direkte ind i motoren det hjalp så kan den holde sig på 60-70 grader men hår jeg så giver fuld gas og sejler der ud af går der ikke lang tid inden den er oppe på 90 igen men køler så langsomt af når jeg tager gasen af den hvad kan man mer gøre
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.148
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 59 Svar: 165
jan 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Både: 3 Emner: 29 Svar: 191
Er topstykket flækket eller gennemtærret?
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 4 Emner: 31 Svar: 98
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 4 Emner: 31 Svar: 98
okt 2005
okt 2005
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 11 Svar: 123
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 11 Svar: 123
okt 2005
nov 2005
Følger: 1 Både: 1 Emner: 20 Svar: 44
med alt jeg har læst om alle de ting du har prøvet kan jegkun se at den er gal med dit flow fra din impeller. har du mulighed for at sætte en anden pumpe på når du sejler. evt se om temp falder hvis du sætter en vandslange på og lader den køre med godt med omd på, aflæs temp, prøv så med egen køling med samme omd aflæs temp og sammenline de to temp så har du en ide om hvad der er galt.
har selv prøvet at impellere ikke gav vand nok men nok til at køle motor men ikke til manifold, hvilket gjore at udstønings muffer smeltede (gummi).
tjeck dit flow og termostat igen. mvh flemming
sep 2006
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
(Jeg har ikke læst samtlige indlæg endnu...:-)
Har du målt temperaturen på termometret på instrumentpanelet eller har du et termometer i ferskvandskøleren...?
Forklaring:
Et termometer (på instrumentpanelet) er jo et instrument, der måler en spænding over en modstand placeret i kølevandssystemet. Og her kan der være flere fejlkilder.
Alene det at motoren afgiver større ladespænding ved højere omdrejn. kan få visse app. til at fejlvise...!
Kan du låne et infrarødt termometer, og så komme til at måle f.eks. på ferskvandskølerens overflade, eller evt. stikke et kviksølvtermometer direkte ned i kølerens påfyldningsstuds, bare for at udelukke viserfejl...?
Det kunne jo være at motoren kørte som den skulle...!
Blot en tanke her i mellem alle de andre gode råd...
okt 2005
okt 2005
okt 2005
dec 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
Jag har hört att oxalsyra brukar användas för att få bort rost från topplock och cylinderblock. Oxalsyran löser järnoxid (rost), men inte järn (stål). Fyll alla kanaler med ifrågavarande syra och låt den verka länge. Hälsningar från Finland!
Rolf A
okt 2005
jeg giver snart op