{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.635 visninger | Oprettet:

jeg giver snart op {{forumTopicSubject}}

volvoen bliver stadig varm jeg har nu boret alle køle kanaler op renset manifold skiftet alle pakninger med orginale volvopenta dele set efter vand til gang på drevet alle slanger og rør er set efter toppen er renset med alle midler udstødningsbøjning er renset og hullet er boret op det har ikke hjulpet jeg har stillet ventiler og tændning skiftet temperatur føler platiner kondensator strøm for deler dæksel tændkabler tændrør stilet kaburatore og sykroniseret dem alt er stillet efter volvos orginale hånd bog. det virker som om at termostaten lader noget af vandet løbe forbi og ud i udstødningen så det ikke kommer ind i motoren jeg har prøvet at tage en gamel termostat go bøje så den køre alt vandet direkte ind i motoren det hjalp så kan den holde sig på 60-70 grader men hår jeg så giver fuld gas og sejler der ud af går der ikke lang tid inden den er oppe på 90 igen men køler så langsomt af når jeg tager gasen af den hvad kan man mer gøre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg giver snart op
  • #1   17. sep 2006 og du har ikke overvejet om der er tryk nok på vandpumpen

• #2   17. sep 2006 det virker sådan jeg har prøvet at holde for hullet det kom der kun det ud af at jeg blev meget våd og vandet stod til alle sider så jeg tror den giver vand nok jeg har været nede og tale med den lokale volvopenta mand han sage at det var en gammel motor der nok var stoppet til alle steder men han kunne da sælge mig en ny motor for 64000 + monterin så det kunne jeg heller ikke bruge til noget

• #3   17. sep 2006 Efter sådan en omgang, så kan du jo ligeså godt prøve og skifte vandpumpen. Prøv evt. at finde et bedre topstykke. Eller få dit renoveret ved cylinderservice.
    Er topstykket flækket eller gennemtærret?

• #4   17. sep 2006 Det kan være en utæt toppakning eller topstykke. Nu er jeg ikke helt inde i indenbords motore, men hvis vandet og udstødningen går hver for sig, så ville jeg tage et smut til en mekaniker og så sætte hovedtelefoner på den og starte den. Der hvor vandet kommer ud vil jeg sætte en co-måler. gi den så lidt hurtig gas så den får godt med benz ind i livet. Viser co måleren så en masse HC eller co er der en utæt toppakning. Er det med lukket køler system ville jeg måle co eller HC ved påfyldningshulet. Det var da et forslag. Det virker bare ikke hvis motorens kølersystem er som en påhængsmotor. Men jeg misunder dig. Elsker at få sådan nogle opgaver som man ikke bare lige løser smiley Held og lykke med projekt varm motor smiley

• #5   17. sep 2006 Ny ide! Vi havde engang et problem der ligner dit lidt. Det var en skoda bil godt nok. Vi afmonterede vandpumpen først, og vuderede den til at være ok. Så tjekkede vi termostat, den var også ok. Nå men fejlen skulle findes, og vi kontrolerede toppakning, heller ingen fejl. Så rykkede vi vandpumpen af igen og så så vi fejlen. Selve skovlene i vandpumpen løsnede sig omkring akslet når den blev varm men når den var kold kunne man ikke mærke det mindste slør. Tænkte på om dine impeller er de rigtige? Efter som du skriver i et tidliger indlæg at der er nye impeller i..

• #6   17. sep 2006 jeg har for at udelukke noget kun brugt originale og nye dele det er dyrt men så kan jeg sige at så er det ikke det der er galt jeg kan ikke se noget på toppen der tyder på at den er flækket eller tæret op mit køle vand er lige som en påhængs motor og da der er ny toppakning i er der ikke fejl der men meget tyder på at motoren har været skilt ad og lavet for ikke så længe siden så måske den tidliger ejer har rodet med den også båden er købt på et værft der ikke har haft den igang i de 3 år den har ligget hos dem men jeg er ikke stødt på fast rustede bolte eller pakninger der var ødelagt eller brændt fast alt virker meget velholdt og passet i motor rummet og den startede også fint da jeg skulle prøve den på land den køre stadigt fint og starter med det samme men vil altså ikke køle rigtigt det kunne være sjovt hvis der var en der hade en top liggene som man kunne prøve at sætte på for at se om det lavede om på noget

• #7   17. sep 2006 ja det må jeg prøve men ham jeg talte med er også volvopenta mekanikker og forhanler men han mener ikke at man skal smide for mange penge i en motor der måske kun holder 3-4år før den er tæret op da der er begynt at komme rustskaller mener han at den nok er på vej til ud skiftning men jeg vil gerne vente til den ikke kan mer men jeg kan godt se at skal der en volvo mand ned og bruge mange timer og dele for at lave den kan det ikke hænge sammen ny pumpe ca 2000 manifold ca 5000 ny top ca8000 +div pakninger ca 2000 det er priser jeg har fundet på nettet så det løber op hvis der skal lægges timeløn på også +moms og div puh ha

• #8   17. sep 2006 vores bliver også ca 90 grader når den får noget power. Men den blir ikke deroppe. Den plejer at ligge på mellem 80-90 grader under hurtig sejlads

• #9   17. sep 2006 og det har ikke skabt os nogle problemer. Iføæge instruktionsbogen er arbejdstemp mellem 75-90 grader

• #10   18. sep 2006 jamen min bliver over 100 hvis den for lov men jeg har ikke lyst til at prøve så når den når 95 stopper jeg og tager gassen fra den så falder den igen kan den være over belasted den går ca 5000 omd jeg har en 14x 17 skruge på det var den jeg blev anbefalet

• #11   18. sep 2006 hej
    med alt jeg har læst om alle de ting du har prøvet kan jegkun se at den er gal med dit flow fra din impeller. har du mulighed for at sætte en anden pumpe på når du sejler. evt se om temp falder hvis du sætter en vandslange på og lader den køre med godt med omd på, aflæs temp, prøv så med egen køling med samme omd aflæs temp og sammenline de to temp så har du en ide om hvad der er galt.
    har selv prøvet at impellere ikke gav vand nok men nok til at køle motor men ikke til manifold, hvilket gjore at udstønings muffer smeltede (gummi).
    tjeck dit flow og termostat igen. mvh flemming

• Svend C
    Svend C Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #12   18. sep 2006 Uha..med fare for at lyde som ekspert vil jeg alligevel komme med en (hjemmelavet) teori....
    (Jeg har ikke læst samtlige indlæg endnu...:-)
    Har du målt temperaturen på termometret på instrumentpanelet eller har du et termometer i ferskvandskøleren...?
    Forklaring:
    Et termometer (på instrumentpanelet) er jo et instrument, der måler en spænding over en modstand placeret i kølevandssystemet. Og her kan der være flere fejlkilder.
    Alene det at motoren afgiver større ladespænding ved højere omdrejn. kan få visse app. til at fejlvise...!
    Kan du låne et infrarødt termometer, og så komme til at måle f.eks. på ferskvandskølerens overflade, eller evt. stikke et kviksølvtermometer direkte ned i kølerens påfyldningsstuds, bare for at udelukke viserfejl...?
    Det kunne jo være at motoren kørte som den skulle...!
    Blot en tanke her i mellem alle de andre gode råd...

• #13   18. sep 2006 jeg har lige været nede og rode lidt mer med det jeg er sikker på at det er flovet det er galt med men jeg kan bare ikke finde hvor der ikke er nok hul jeg har prøvet med et andet termometer det var det samme så nu leder jer efter et andet topstykke for at prøve det eller en anden manifold men en ting er sikkert den kommer ud til vinter og bliver skilt helt ad så vil jeg også pille alle frost propper ud så kan man komme ind i alle kroge og rense ud så vil jeg vudere om der er så meget rust i den at den skal skiftes eller total renoveres

• #14   18. sep 2006 til rolf t jeg har prøvet at ringe til ham du foreslog han sage at det kun kunne være flovet og at den stadig måtte være stoppet et sted ellers skulle han selv ned og se på det men han gav mig ret i at der var langt at køre til nakskov for noget jeg kunne lave selv det mente han jeg kunne hvis jeg bare sørede for at alt bliver renset men tak for tipet mvh lars

• #15   18. sep 2006 tak rolf men jeg tror at jeg venter til jeg aligevel skal have den på land for vintern så må jeg bare sejle lidt forsiktigt med den for nu for den skal ikke ligge i vandet så længe da bådebyggern skal igang med at lave den færdig

• rolf a
    rolf a Tilmeldt:
    dec 2005

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #16   20. okt 2006 Hej Lars
    Jag har hört att oxalsyra brukar användas för att få bort rost från topplock och cylinderblock. Oxalsyran löser järnoxid (rost), men inte järn (stål). Fyll alla kanaler med ifrågavarande syra och låt den verka länge. Hälsningar från Finland!
    Rolf A

• #17   22. okt 2006 ja det kan være man skulle prøve det

Kommentér på:
jeg giver snart op

Annonce