{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.906 visninger | Oprettet:

hjælp !!!!!! bundmaling {{forumTopicSubject}}

hej er der nogle der kan fortælle mig hvorfor min bundmaling
mister farven. den bliver misfarvet smiley
det er nu anden gang den bliver malet med hempel glide line. og nu med hard racing.
er ved at være godt træt af den ser sådan ud bare ved den mindste kontakt med vand


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  hjælp !!!!!! bundmaling
  • #1   7. maj 2014 er det ikke bare salt fra saltvandet?? smiley har du prøvet at vaske den med fersk vand og båd shampoo?? smiley

  • #2   7. maj 2014 den har ikke været i salt vand efter jeg malede den. det der er for det regn skyl vi fik i dag .
    men sidst den var salt vand så den sådan her ud


    profilbillede
  • #3   7. maj 2014 Har du malet med bundmaling helt op til fenderlisten?
    Bundmaling skifter lidt farve efter kontakt med vand, det er fordi den udskiller lidt af de begroningshæmmende midler.


  • #4   7. maj 2014 ja det har jeg. vidste ikke det skiftede farve på den måde smiley
    den står altid på trailer. hvilken maling skal jeg så male med smiley
    det er så pænt mange penge at smide ud på ingen ting


  • #5   7. maj 2014 En topcoat fra ex. Biltema kunne bruges.
    Hvad har du malet båden med inden bundmalingen ?


  • #6   7. maj 2014 light primer smiley
    kan jeg male topcoat oven på bundmaling ?


  • #7   7. maj 2014 Du skal fjerne bundmalingen helt og så give det en gang topcoat, du har ikke behov for bundmaling på en trailerbåd.
    Men hvis den skal ligge i vandet hele sæsonen så skal du jo kun fjerne det fra vandlinjen og op smiley
    Når du har givet primer sker der ikke noget med båden, den kan bare smitte af når den er våd.


  • #8   7. maj 2014 okay man kan ikke male primer på bundmaling også topcoate. smiley

  • #9   7. maj 2014 Nej desværre.

  • #10   7. maj 2014 Øv mange tak for hjælpen smiley


  • #11   7. maj 2014 smiley

  • #12   7. maj 2014 Hvis du havde poleret den ville det ikke ske.. Men gør det noget? Det er bare kalk ikke andet.. Men knap så gennemtænkt at male så meget med bundmaling. Bundmaling er kun noget midlertidigt der er beregnet til at kunne fjernes relativt let for udskiftning.

  • #13   7. maj 2014 Hvorfor i alverden har du malet hele båden med bundmaling ? Der skal sgu noget vægt i for at få vandet helt derop smiley Højtryks renser på og fjern alt maling igen.. Men medmindre du har udført arbejdet rigtigt og slebet i bund først så skal alt maling af igen og så skal den Primes med 2 komp maling og afsluttes med topcoat..

  • #14   7. maj 2014 I øvrigt er det en ombygget pilot jolle smiley

  • #15   8. maj 2014 den har fået hele turen med alle kunstens regler. derfor pænt nedren det arbejde er spildt,. hvis nu der stod på det maling man købte at det ændrede farve ved kontakt med vand ville der ringe en alarm klokke. men har virkeligt undersøgt alt inden jeg gik igang. og kunne ikke finde noget dårligt ved at give den bundmaling over det hele. kun at det ikke var nødvendigt.
    men ja bliver jo kloger af sine fejl. forpullede pis haha smiley mange tak for hjælpen smiley
    ja det er blevet en lækker fiske makine smiley
    og læste man ikke måtte polere den for efter 90 dage. derfor er den ikke polret
    den får hele turen til næste år igen. mange tak for hjælpen


  • #16   9. maj 2014 Hvis båden altid står på trai hvorfor i alverden bundmaler du den så ??????
    det er da 100% spile af maling og tid som tager fart og foringer bådens værdi ???
    MVH Hasse


  • #17   9. maj 2014 Hvis båden altid står på trai hvorfor i alverden bundmaler du den så ??????
    det er da 100% spile af maling og tid som tager fart og foringer bådens værdi ???
    MVH Hasse


  • #18   9. maj 2014 ja det gør jeg så heller aldrig igen smiley


  • #19   10. maj 2014 så brug da noget malingfjerner og få det af ??? båden er da også meget pænere uden

  • john b
    john b Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 14
    #20   3. jun 2014 Så han har fået hug på hug for at have malet sin båd "forkert" og ikke én der har svar på hvorfor de striber kommer?

    Jeg havde håbet på en logisk årsag da MIN båd har de samme striber nu!
    Den er malet efter gældende regler med primer og div.
    Der er KUN malet op til vandlinien på min dog.
    Et par dage efter dukkede de her striber op som er identiske med dem på tråden her? Jeg har indtil nu troet det var fordi jeg har primet kalechen så den igen er vandtæt og når så regnen kom så har der løbet lidt af kalechen og ned af siderne.
    Kalechen er selvfølgelig ikke tætnet imens den er monteret på båden. Det blev gjordt i vinteren imens båden var i vinterfrakken....... Er der virkelig ingen herinde der ved hvorfor? Det er jo PISSE grimt når nu jeg har gjordt mig så umage med den bundmaling.... Og nej min er ikke på trailer men i vandet 6mdr af gangen.


  • #21   3. jun 2014 Mon ikke det er kalk fra regnvand, kondens eller salt hvis den har været i vandet.. Det er bare en af livets små finurligheder du må leve med. Alternativt ka du bruge en hvid bundmaling hvis du ikke kan leve med det. Hvis du vil undgå det med det blå skal du formentlig polere den godt jævnligt..

  • john b
    john b Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 14
    #22   3. jun 2014 Salt er det ikke da jeg (stadigvæk) venter på min nye startermotor. Og i mit tilfælde er båden rødmalet. Og det der undrer mig er at de striber aldrig har kommet før?
    Den har stået i over fem mdr med den "gamle" bundmaling uden der kom striber?
    Og det ER med 100% sikkerhed den samme bundmaling jeg har brugt. Den har KUN fået den samme hempel maling hver gang og det er kun i år at der er kommet disse striber?
    Kan sgu godt leve med dem men med de timer jeg nu har brugt så bunden står snorlige så huer det bestemt ikke min "hygge ocd" at de er der nu!!!!! Træls mand!


  • #23   3. jun 2014 Holder stadig på det er kalk eller salt... Afblegning af sol feks kan det næppe være smiley

  • john b
    john b Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 14
    #24   3. jun 2014 Hmmm.... One of lifes great mysteries.......

  • #25   3. jun 2014 Der er ikke kalk i regn vand. Og min båd havde ikke været i salt vand.
    Synes det er skod det ikke står på bøtten at farven ændre sig


  • john b
    john b Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 14
    #26   3. jun 2014 Lige én ting. Er det selvslibende du har malet med? For min skifter ikke farve når den kommer i vandet? Ellers er det fordi jeg ikke ser det da min båd som sagt kun er malet op til vandlinien... Dvs alt bundmaling bliver lige vådt men jeg synes nu ikke den falmer synderligt i løbet af en sæson......

  • john b
    john b Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 14
    #28   3. jun 2014 Min båd skal ikke være beskidt!!!??........ smiley

  • #31   3. jun 2014 min gjorde det samme (malet med begroningshæmmer)... og den havde ikke været i nærheden af havnen.... gav den et nyt lag inden den blev smidt i vandet. må være noget i regnvandet ,,,men hva

  • #32   4. jun 2014 Giv ikke en altertavle bundmaling....

Kommentér på:
hjælp !!!!!! bundmaling

Annonce