{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.631 visninger | Oprettet:

Alarm fra køling {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været på vandet, og fik alarm fra styreboksen på kølingen. Sker ind imellem i Rudkøbing løbet fordi der er meget ålegræs, som klumper sig sammen om vand indtaget. En tur i bakgear, og så fremad igen. En halv time efter sker det igen. Lige før havne indsejlingen, men denne gang fortsætter alarmen, og der sidder ingenting på vandindtaget. Der kommer fin kølestråle, og jeg kan lade motoren gå med 1000 omdrejninger, kommer den over det, så kommer alarmen igen, og motoren ryster voldsomt. Det er en Honda BF 90 hk fra 1998.
Jeg tænker om det kan være impellerne, som jeg ikke har skiftet de sidste par år, men der kommer kølvand, og motoren ryster, og vil ikke rigtig trække, det synes jeg ikke lyder som manglende køling. Nogen forslag, eller skal jeg bare bide i det sure æble og sætte den på værksted? smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Alarm fra køling
  • #2   14. jul 2014 Ja den er midt mellem min og max. Og ser ikke ud som om den lækker nogen steder

  • #5   14. jul 2014 Ja det er selvfølgelig en mulighed. Jeg slog den lidt "skæv" sidste år, ifm at motoren satte ud påvej ud af havnen,. og jeg drev ind i stenmolen, så måske det kan være det. Men tjekkede den gang om noget var skævt, og det løb som det skulle, og kun skruebladet var lidt "vrikket" på kanterne, og har i forvejen planlagt, at jeg skulle ha købt en ny, idet det er en 13 tommer der er på, og den er egentlig født med en 15"., så det prøver jeg.

  • #6   15. jul 2014 Skift impeller hver anden sæson og brænstofpakninger.

  • #7   8. okt 2014 Hej Jørgen. Fandt du ud af hvad som forårsagede problemerne ?

  • #8   8. okt 2014 Sorry - har da glemt at få det skrevet - det var ganske banalt en termostat der ikke længere virkede.

  • #9   8. okt 2014 Og det kunne også forårsage rystelserne ? Spørger da jeg også¨selv har Honda, og følger lidt med i hvad der være årsag til eventuelle problemstillinger smiley


  • #10   9. okt 2014 Hej Torben,
    Jeg måtte have den omkring motorreperatør, som sagde at rystelserne skyldtes, at jeg forsøgte at give mere gas, end nødprogrammet den automatisk slår over i, ville være med til. Så det var forklaringen på rystelserne.
    Jeg har en skolekammerat der bor i USA, og har en BF90 også, som har haft rigtigt mange problemer med sin, og han skrev rent faktisk til mig med det samme han hørte om mine problemer, at han var overbevist om, at det garanteret var termostaten. Langt de fleste problemer han har haft med sin, bundede i problemer med termostaten.
    Men bortset fra det, så går motoren faktisk ret godt.


Kommentér på:
Alarm fra køling

Annonce