{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Peter F
Peter F
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Batterilader? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har netop købt en speedbåd. Da jeg købte den fortalte sælger, at det var en god ide at købe en batterilader, som oplader og aflader batteriet når man ikke bruger det, og på den måde vedligeholder det.

Hvad er jeres erfaring med dette? Hvor vigtigt er det, at have sådan en batterilader?

Jeg vedhæfter et billede af batteriet.

Jeg er meget grøn på området, så i må meget gerne skære det ud i pap for mig smiley

På forhånd tak!

Mvh. Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batterilader?
  • #1   31. jul 2014 Det er afhænger af hvad batteriet bruges til?
    Er det et startbatteri, eller udelukkende forbrugsbatteri?

Normalt er det helt unødvendigt i sæsonen, men kan være en god ide i vinterperioden.

• Peter F
    Peter F Tilmeldt:
    jul 2014

#2   31. jul 2014 Hej Jens.
    Tak for din besked.

Det er først og fremmest et startbatteri, men somme tider har vi nogle ting sat til cigarettænderen (køleskab, mobiloplader osv). Båden bruges dog minimum en gang om ugen her i sæsonen.

Så vil du ikke mene, at det er nødvendigt?

• #3   31. jul 2014 Absolut ikke.
    Har tilsvarende forbrug - start og lidt diverse. Og der kan sagtens gå en hel måned hvor jeg ikke sejler.
    Hvis batteriet er gammelt/svagt, så kan det da udskyde anskaffelsen af et nyt, men så ville jeg selv foretrække at købe et nyt i stedet for at have lader på.
    Men hvis det er meget korte ture du sejler og eks. bruger køleskab meget, så kan der måske være problemer med at nå at oplade batteriet.

• Michael RS
    Michael RS Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
    #4   3. aug 2014 Du skriver ikke hvilken motor vi taler om dermed mener jeg ladeeffekt og hvor længe motoren kører,det er det afgørende for om du behøver en lader,en sådan koster næsten ingen penge i f.eks Jem og Fix.Er det en trailerbåd eller ligger den fast i vandet,ligger den hjemme hos dig selv så sæt lader med et ur foran og lad på batteriet 2 timer i døgnet så er du sikker på du vedligeholder så batteriet ikke falder sammen.K&B

• Peter F
    Peter F Tilmeldt:
    jul 2014

#5   4. aug 2014 Tak for jeres svar.

Motoren er en Mercruiser 7,4L. Motoren kører nok i gennemsnit en times tid 3-4 gange om ugen i øjeblikket.

Kommentér på:
Batterilader?

Annonce