692 visninger
|
Oprettet:
Batterilader? {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg har netop købt en speedbåd. Da jeg købte den fortalte sælger, at det var en god ide at købe en batterilader, som oplader og aflader batteriet når man ikke bruger det, og på den måde vedligeholder det.
Hvad er jeres erfaring med dette? Hvor vigtigt er det, at have sådan en batterilader?
Jeg vedhæfter et billede af batteriet.
Jeg er meget grøn på området, så i må meget gerne skære det ud i pap for mig
På forhånd tak!
Mvh. Peter
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
Er det et startbatteri, eller udelukkende forbrugsbatteri?
Normalt er det helt unødvendigt i sæsonen, men kan være en god ide i vinterperioden.
jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Tak for din besked.
Det er først og fremmest et startbatteri, men somme tider har vi nogle ting sat til cigarettænderen (køleskab, mobiloplader osv). Båden bruges dog minimum en gang om ugen her i sæsonen.
Så vil du ikke mene, at det er nødvendigt?
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
Har tilsvarende forbrug - start og lidt diverse. Og der kan sagtens gå en hel måned hvor jeg ikke sejler.
Hvis batteriet er gammelt/svagt, så kan det da udskyde anskaffelsen af et nyt, men så ville jeg selv foretrække at købe et nyt i stedet for at have lader på.
Men hvis det er meget korte ture du sejler og eks. bruger køleskab meget, så kan der måske være problemer med at nå at oplade batteriet.
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Motoren er en Mercruiser 7,4L. Motoren kører nok i gennemsnit en times tid 3-4 gange om ugen i øjeblikket.
Batterilader?