{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Bundmaling/rep {{forumTopicSubject}}

Hej båd folkens.
Har fået købt mig en ny ældre renoveret hårdttop båd (ryds HT) .
Men bundmalingen skallede allerede af, 2 gang han satte den i vandet, sagde den tidligere ejer..
Så jeg gik ud fra, at det tidligere arb med bundmalingen ik var gjort godt nok??
Valgte at fjerne det, da det gik af med neglen, og det mener jeg ik det skal..
Prøvede at fjerne det med en damprenser, og det ender så ud i, ja det der er vist på billedet.

Mit spørgsmål går så på:
Hva nu ? Skal jeg slibe det ned, og give nyt fiber spartel eller hvordan vil i anbefale jeg skal gribe det an ???

Vh Andrzej


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bundmaling/rep
  • #1   24. dec 2014 Er det selve coaten der har løsnet sig eller er det bare bundmalingen er svært og se smiley

  • #2   24. dec 2014 Søg på hempels lille guide om båd malling, den er rimelig god.
    Jeg ville aldrig damprense eller hedvands rense en glasfiber båd, da der er inde i glasfiberen kan være små luft blære der så ville kunne ødelægge eller skade fiberen da de ville briste pga varmen, man sætter heller ikke en fiber båd i varme kabine når den bliver malet, den skal hærde op ved rums temp...... nu får jeg nok nogen over nakke for at skrive dette, da der er delte meninger om det... men jeg siger heller sikker end sorry.... men følg den lille bog og brug heller en time eller to mere på at slibe og gøre det lækkert, end at skulle på den igen om et år eller to....
    Glædelig jul...


Kommentér på:
Bundmaling/rep

Annonce