{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.665 visninger | Oprettet:

hæve motor {{forumTopicSubject}}

jeg skal til at lave mig en justerbare Jack-plate til at hæve motor

tænker at lave noget i stil med den her:

https://www.youtube.com/watch?v=J5l8_KC4Qi0




dog vil jeg nok udføre den noget bedre, men samme princip.

nogen der har en ide om hvor tykt vinkelstål den skal laves af til en 60HK (2-takt) ???
tænker at lave den i rustfri / syrerfast ?

eller evt. i alu. ??? (ved bare ikke om det holder hvis jeg køber det som færdige vinkelprofiler ?)

kom endelig med input.......tak


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  hæve motor
  • #1   19. mar 2015 Ham i videoen har lavet det i 70x70x7mm alu vinkel , de dimensioner kan du vel også bruge , og om ikke andet kan du vel gå lidt op i tykkelse hvis du har en motor med lidt mere power

  • #2   19. mar 2015 Hans motor er kun en 9.8hk. Og min er en 60hk. Så ved ikke helt om jeg kan nøjes med færdig aluminium profiler. Min båd hopper samtidig også en del ud af vandet da motoren er temmelig over dimensioneret til min båd.

  • #3   19. mar 2015 smiley Typisk for Tosser med det navn - at over motorisere deres både...

  • #4   20. mar 2015 Hej Søren H.
    Lad os da endelig se nogle billeder af sættet - elsker overmotorisering! smiley
    Men det hjælper nok ikke noget på hopperiet at flytte motoren længere bagud. Derved flytter du jo balancepunktet endnu længere bagud, og jeg forestiller mig at hopperiet kun bliver værre.

    I stedet skal du have noget vægt op i snuden af båden. Benzindunk, sandsække, anker eller noget andet, der kan hjælpe med at få balancepunktet frem i båden.

    Desuden kan der også leges med forskellige propeller der giver mere løft.
    Men det kan være en bekostelig affære...


  • #5   20. mar 2015 Det er ikke for at fjerne hopperiet. Men min motor er 2-4cm for langt nede, så den sprøjter en vandsøjle 2-3 meter op i luften ved fuld gas. Min bund "trekølet" så der samler sig en del vand i de kanaler imellem, som så efterfølgende rammer benet på motoren. Så kraftigt at det giver mærkbart modstand og vandet er lige ved at drukne min motor ved laveste plane hastighed

  • #7   20. mar 2015 ja jeg har lige googlet lidt på den galvaniske tæring der vil opstå med rustfri stål. Så Alu. er jo så nok at fortrække, ved bare ikke om en 10-12mm aluprofil kan holde til en 60HK motor.........nogen det ved noget om styrke på aluminium ?

  • #8   20. mar 2015 Der findes jo rigtig mange kvaliteter alu , men vil tro at noget 7075 eller 7575 vil kunne klare det styrkemæssigt , men hvordan det et kroissionsmæssigt er jeg ikke klar over , men overnævente er det man kalder "flyaluminium" og er i den stærke ende

Kommentér på:
hæve motor

Annonce