{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Propel {{forumTopicSubject}}

Er der nogen som kan anbefale hvad jeg skal prøve at gøre for at få lidt mere topfart?
Min båd er en Bella 480R 335kg tung bagtil.
Motor Suzuki DF50 med 11 3/8 x14 propel
Den går 27 knob om jeg er alene eller har en med er lige meget. Jeg har monteret hydrofoil, da det tog tid at komme op og plane.
Det kan være motoren er få lille til denne båd.
Jeg synes bare den virker lidt sløv i forholdtil så mange andre joller i samme størrelse jeg har prøvet med både 30 og 40 hk motorer.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Propel
  • #1   7. jun 2020 Hvad er max omdrejninger ved fuld gas?

  • #3   7. jun 2020 Morten kj. Arh det glemte jeg at skrive. Den tager 6200 omdr

  • #5   7. jun 2020 jens s. ja motorens max omdr er 6500.
    Jeg har været omkring smart tabs, men båden har en træls form til at montere dem, så derfor valgte jeg hydrofoil.
    Farten er den samme uden hydrofoil, men den har svært ved at plane med 2 i båden så, uden at den ene person skal op foran. Har ikke forstand på propel valg sådet kan hurtigt blive noget rod.


  • #8   7. jun 2020 Jeg vil forsøge at finde et sted hvor jeg kan prøve nogle forskellige af og se hvad virker bedst. Håber der er en forretning som er med på den så, der ikke går for meget propel teori i den. smiley
    Jeg smider en besked når jeg er kommet videre. Go søndag


  • #9   8. jun 2020 ALT hva der rører vandet bag hækken smarttabs eller hydrofoil tager topfarten og en 4 bladet vil ikke gøre den store forskel andet end at du "måske" vil komme hurtigere ud af vandet og nu er en Bella 480R 335 jo heller ikke lige frem en racer båd så jeg vil da mene at 27 knob er ok med en tung 4 takt 50 hk men hvis motoren går med 6200 omdr og kan klare 6500 så vil en lidt mindre propel gøre at den kommer hurtigere ud af vandet men den vil ikke give dig mere topfart men GLEM det der med 1 rustfri propel til en så lille motor det vil være spild af penge

  • #10   9. jun 2020 motorens MAX er 6300 RPM og IKKE 6500 men jeg ville nok være forsigtig med at køre med SÅ høje omdrejninger

  • Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 11 Emner: 4 Svar: 15
    #11   9. jun 2020 Er der et sted man kan se hvor meget motoren max må tage i omdrejninger.?
    Min er en Yamaha 2t 55 HK fra 1995..


  • #14   10. jun 2020 på de fleste ældre 2 taktere er MAX 5500 rpm


  • Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 11 Emner: 4 Svar: 15
    #15   11. jun 2020 Tak for svar.. 👍

Kommentér på:
Propel

Annonce