{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.504 visninger | Oprettet:

Stramt gear/gas håndtag!! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle båd eksperter !

Jeg er den heldige ejer af en mindre speedbåd, med dertil hørende gas/gear håndtag.

Dog så går der utrolig stramt og nærmest bare i små hak, er der nogle der kan hjælpe med hvordan Søren man får det løsnet ??

Syntes jeg har smurt de steder jeg sådan lige kan komme til, men lige lidt hjælper det...

Alle råd er velkomne og håber at vi kan finde en løsning !

Tak!

Med Venlig Hilsen Dennis Jensen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Stramt gear/gas håndtag!!
  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jul 2018

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 33
    #3   19. nov 2020 Jeg gjorde lige som Rasmus, jeg startede med at hælde diesel i slangen først, og det tog en masse skidt med ud og derefter brugte jeg en alm syrefri olie, men tænker jeg vil rense igen i år og så slutte af med kædesavolie

  • #5   19. nov 2020 Tusind tak for de gode kommentarer, jeg prøver mig frem, men er vi enige om at det er en manøvre der ikke er så smart at gøre, men kablerne er forbundet og motoren er slukket ? Har også læst mig til at der skulle være en skrue man kunne justere, det skulle vel aldrig være denne som på billedet ?

    Tusind tak smiley


    profilbillede
  • #7   19. nov 2020 ENDNU engang - tusind tak for jeres gode svar, der er også blevet savlet lidt over jeres både og givet en høj som et beskedent tak for alle de gode svar, bliv endelig ved, hvis der er flere gode fif, men det er bare dejligt med den hjælp smiley !!

  • #8   20. nov 2020 HUSK at melde tilbage og lad os høre hvad du gjorde samt resultatet det er jo en MEGET nytte viden til ALLE herinde


  • #9   23. nov 2020 Synes nok at det er at man giver gas i spring der er det største problem.
    Gæster og ting vælter jo omkring.
    At den går stramt er ikke nær så slemt. Det skal jo også være så den ikke selv giver gas ved et par bump.
    Har også haft problemer med disse ryk hvor der var trukket vand ind. Skyllede igennem på en tilsvarende måde med sprit, luft og olie. Lavede det dog så jeg kunne sætte trykluft på. Det virkede et stykke tid, men det endte med at jeg skiftede til low-fric kabler der også kan bøjes mere. Nu går den fantastisk. Tror simpelthen at kablerne slides som et bremsekabel på en cykel, og olie kun er en midlertidig løsning.
    Samtidig falder friktionen hvis man laver færre bøjninger, så kablerne skal passe.
    For nørderne findes der en såkaldt capstanformel som fortæller lidt om hvorfor.
    https://da.qaz.wiki/wiki/Capstan_equation
    Den gælder for knuder, fortøjninger, kileremme, kabler som disse og meget mere.
    Laver man en bøjning på en kvart omgang i stedet for en halv omgang totalt set, og kan man reducere friktion, er krafttabet meget mindre.
    Slår man rebet om en gang mere ved fortøjning, kan alle holde en stor båd. Her er friktion en fordel.


Kommentér på:
Stramt gear/gas håndtag!!

Annonce