{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
163 visninger | Oprettet:

Stramt gear/gas håndtag!! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle båd eksperter !

Jeg er den heldige ejer af en mindre speedbåd, med dertil hørende gas/gear håndtag.

Dog så går der utrolig stramt og nærmest bare i små hak, er der nogle der kan hjælpe med hvordan Søren man får det løsnet ??

Syntes jeg har smurt de steder jeg sådan lige kan komme til, men lige lidt hjælper det...

Alle råd er velkomne og håber at vi kan finde en løsning !

Tak!

Med Venlig Hilsen Dennis Jensen

Kommentarer på:  Stramt gear/gas håndtag!!
  • jens s
    jens s Online Tilmeldt:
    jun 2008

Følgere: 30 Både: 1 Emner: 15 Svar: 4.030
    #1   19. nov Går ud fra det er fjernbetjent gear/gas.
    Tag kablerne af på motoren, går det stadivæk stramt, er det en god sansynlighed for det er dine kabler der går for stramt.
    ´Prøv at få dem smurt, eller sæt nye kabler på.
    (inden du køber nye kabler, så afmonter den i gear/gasboksen, så du er sikker på det er kablerne der går stramt)

• #2   19. nov Hej Dennis
    Mit gas håndtag begynde også at gå lidt stramt. Jeg løste det ved at afmontere kablerne som var lidt træg i det. I den ene ende monterede jeg en klar plast slange ud over yder kablet og fyldte det med ca. 5 cm2 kædesavs olie (anden olie kan også bruges, kædedans olie har bare en god evne til at klistre og trænge ind) Holde enden så højt som muligt, der efter var det bare morgen gymnastik, frem og tilbage til alt olien var væk. Samtidig rensede og smurte jeg alle led og lejre i boxen.
    Hilsen Rasmus.

• Henrik H
    Henrik H Online Tilmeldt:
    jul 2018

Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #3   19. nov Jeg gjorde lige som Rasmus, jeg startede med at hælde diesel i slangen først, og det tog en masse skidt med ud og derefter brugte jeg en alm syrefri olie, men tænker jeg vil rense igen i år og så slutte af med kædesavolie

• #4   19. nov Lidt diesel til at starte med er ikke nogen helt tosset ide.

• #5   19. nov Tusind tak for de gode kommentarer, jeg prøver mig frem, men er vi enige om at det er en manøvre der ikke er så smart at gøre, men kablerne er forbundet og motoren er slukket ? Har også læst mig til at der skulle være en skrue man kunne justere, det skulle vel aldrig være denne som på billedet ?

Tusind tak smiley

profilbillede
  • #6   19. nov Hej Dennis
    Jaa hvis den er spænd en hel del ja sååå vil den gå stramt. At smøre selve kablerne er langt det nærmeste på land, de skal frakobles på motoren. De sider som regel fast med en lille split ( i denne ende kan man også dreje på en møtrik / aksel / rør som sider på enden af kablet så man kan justere på kablet men det behøver du ikke gøre). I den anden ende hvor du har gas håndtaget bliver du nød til at skille hele håndtaget ad for at få kablerne ud, der er ikke noget du kan justere på som sådan i den ende det er også i den ende du skal montere slangen og hælde rens og smøremidler på.
    Hilsen Rasmus.

• #7   19. nov ENDNU engang - tusind tak for jeres gode svar, der er også blevet savlet lidt over jeres både og givet en høj som et beskedent tak for alle de gode svar, bliv endelig ved, hvis der er flere gode fif, men det er bare dejligt med den hjælp smiley !!

• #8   20. nov HUSK at melde tilbage og lad os høre hvad du gjorde samt resultatet det er jo en MEGET nytte viden til ALLE herinde

Kommentér på:
Stramt gear/gas håndtag!!

x