{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Automatgear eller manuel gearkasse på slæbestedet? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!
Overvejer at udskifte min personbil med en anden, har alm manuel gearkasse på min nuværende bil..
De fleste nye biler har automatgearkasse efterhånden.
Hvordan er det med slæbestedet og automatgear? Min båd vejer omkring 1200-1300kg.
Har kun været vant til manuel gear og forhjulstræk, men overvejer måske en anden personbil med automatgear/forhjulstræk , hvad siger jeres erfaring med det?

Mvh Steen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Automatgear eller manuel gearkasse på slæbestedet?
  • #1   16. mar 2021 Det er en fornøjelse at trække op med automatgear.

Det er bare at sætte i ‘Drive’ og køre op.

• #2   16. mar 2021 Hej,

Jeg er enig, har en SAAB 9-5 med en automatgearkasse af ældre type, det fungerer perfekt med tung båd (1800 kg), men jeg kender folk med den nye type automatgerkasse som har problemer med igangsætning, kan ikke køre langsomt nok, andre har ikke problemer med den nye type automatgearkasse.
    /Peter Z

• #3   16. mar 2021 Har 2000kg sæt op med både Ford og VW automatgear. Det er en fornøjelse. Kommer aldrig tilbage til manuel gear.

• #4   16. mar 2021 Har brugt både BMW og Mercedes (baghjulstræk og diesel) med automatgear (den gamle type) og det fungerer 100%.
    Ved ikke om de mere "moderne" med dobbelt kobling eller hvad det nu er, om de kan klare det?

• #5   17. mar 2021 Jeg har ikke automatgear men har 3,0L diesel motor, og det er jeg glad for. Og valgte manuelt gear pga. at drift økonomien (km/l) generelt er bedre. Og derfor var den grønne afgift billigere, men automat gear er sikkert nemmere.
    Men min bil har et traction control DSC system, som jeg lige skal huske at slå fra´. Specielt hvis rampen er glat.
    Min bil har et derjningsmoment på 450Nm ved 1750omdr, kontra min tidligere benziner som havde 265Nm ved 3500rpm dog 80% af de 265Nm ved 1500rpm som jeg husker.
    Så for at finde den rette bil ville jeg google lidt efter det man kalder årets Campingtrækker og årstallet for bilen man kigger efter. Så kan man få en ide om hvad man skal kigge efter.

https://www.dcu.dk/campingtraekker
    https://www.dcu.dk/prisoverraekkelse-til-aarets-campingtraekker-2019
    smiley smiley

• #6   17. mar 2021 Har også auto gear ... kommer heller ikke tilbage til manuel gear mere, der kan være stor forskel på de forskellige bil mærker og deres gear, har haft audi A6 forhjuls drift, på våd rampe gav det lidt problemer en gang imellem, men den rev båden op som den skulle, min sidste bil var så Volvo V70 AWD ( firhjuls drift ) DET spiller smiley smiley men den måtte kun trække 1800 på krogen, og som altid efter et stykke tid, ja sååååå er vi ude og kigge på noget større smiley smiley ..... så for en måned siden blev volle byttet ud med en 4 WD der kan tage 3,5 ton på krogen smiley smiley smiley smiley har ikke prøvet endnu ( da jeg lige skulle have en ny hofte og når den er kommet sig, sååå lige en tur til på bordet og klare 3 disk i lænden smiley smiley men prøver på Møn efter laks i påsken smiley smiley )
    Så gå efter automat gear DET ER SKØNT ! ! ! ! ! ( gerne 4WD ... DET SPILLER )

• #7   17. mar 2021 Foreløbig mange tak for alle jeres svar 👍 vil prøve automatgear af i jagten på en ny/anden bil smiley
    Mvh Steen

• #8   20. mar 2021 Har en captur med automatgear.. og der er ingen problemer med at trække min båd op.. såå kan kun sige go

Kommentér på:
Automatgear eller manuel gearkasse på slæbestedet?

Annonce