{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Finn H
Finn H
Tilmeldt:
9. maj 2021
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Ingen gnist {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi har en Honda 4takt 15 hestes påhængsmotor fra 2000 som vi har haft startet et par gange, men nu ikke vil starte mere.
Motoren har elstart og vi har rodet lidt med at få det hele til at virke.
Vi havde en gammel startkontakt fra en havetraktor som vi har brugt, da der ikke var nogen kontakter med til motoren.
Da vi havde sat kontakten til, startede motoren fint og vi stoppede den på kontakten igen. Derefter har der ikke været gnist på tændrørene.
Kan der være ødelagt noget i motoren.
Jeg har opdaget at der, når man starter bliver forbindelse mellem den ene stopledning og den ene startledning.

Nogen idéer?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ingen gnist
  • Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   9. maj 2021 Det har jeg prøvet. Det ændrer desværre ikke på noget

  • Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   9. maj 2021 Ja, dødmandsknappen er taget helt fra. Den var ikke på motoren da vi fik den og har ikke sat nogen på.
    Blot ført ledningerne op til den “nye” kontakt vi har sat på.
    Jeg har afmonteret dem helt ved motoren nu, så det ikke skulle være dét der driller.
    Jeg er selvfølgelig bange for at der er kommet strøm den forkerte vej ind i CDI-enheden, så den er stået af.
    Efter at den ikke længere vil starte har jeg konstateret at jeg har overset en forbindelse i startkontakten som sendte strøm imod den ene af ledningerne til stop.


  • #5   10. maj 2021 altså stopledning fungere sådan at når den lægges til stel løber strømmen den vej istedet for gennem tændspolen og tændrør. har du noget spænding til tændspole når stopterminalen på cdi ikke er samlet med noget? ellers har du kun stator og cdi som mulige fejlkilder. du kan finde et skema over værdier på stator og cdi, på cdi's hjemmeside (nemmest at google det)

  • Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   10. maj 2021 Tak for det.
    Min søn har talt med en Honda-tekniker i formiddag og fortalt, hvordan vi havde gjort.
    Han var sikker på at CDI var brændt af.
    Vi bestiller en ny og prøver det.


Kommentér på:
Ingen gnist

Annonce