{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.226 visninger | Oprettet:

Montering af styrepult {{forumTopicSubject}}

Halløj. Jeg har lige brug for noget sparring. Jeg har for nylig købt en jolle, en Crescent 506 med styrepult. Styrepulten er hjemme monteret af forrige ejer, og det viser sig nu, at den ikke sidder ordentlig fast. I siden er den fastgjort gennem det rør, som ses på billedet, og boltet fast til ringdækket, med en træklods på indersiden. Bunden af styrepulten (midtskibs) er fast gjort til dørken ved at lime en stor træklods af ædeltræ fast til dørken, og bolte styrepulten fast til denne. Det er denne del der har svigtet, og min teori er, at træklodsen har løsnet sig. Åbner og kigger imorgen.
Jer der har monteret jeres styrepult selv, hvad har I brugt, til at fastgøre pulten til bunden af båden med, og hvordan har I gjort? Erfaringer søges.
Mvh Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Montering af styrepult
  • #1   14. maj 2021 I vores gamle båd blev den sat fast med glasfiber ( altså støbt til dækket ) vi sleb dækket ned til ren fiber og lagde strimler af fiber så der kom en buet kant imellem pult og dæk, der gik ret meget fiber til det for at få en pæn bue der var tynd op på pulten og ud på dæk.
    Regn med en 10 -15 cm op på pult og ud på dæk, husk også indvendigt i pulten.
    Og afslut med at male.

• #2   14. maj 2021 Kan du komme til indefra af, kan du lave en vinkel alu profil, hvor du bore huller som monteres på bunden af styrepulten med rustfri bolte/skiver og efterfølgende skrues fast i dørken og forsegl skruer med tec7 eller lignende. Som afslutning kan der fuges hele vejen rundt udvendigt..

profilbillede
  • #3   14. maj 2021 Steen b: Ja, jeg kan godt komme til indefra, andre har nævnt løsningen med at skrue beslag i bunden. Jeg er bare ikke super glad for tanken om at skrue skruer direkte i bunden/dørken. Ved ikke om det er pjat

• #4   14. maj 2021 Jeg hælder lige nu til at fiksere den nævnte træklods igen med TEC7 eller lign. og yderligere støbe noget glasfiber hen over klodsen/dørken. Vil dog gerne fortsat høre om erfaringer fra jer

• #5   14. maj 2021 Træ klodsen er vel rådden

• #6   14. maj 2021 så lidt træ som muligt ! ! træ kan rådne/suge vand, men støb det i fiber ! ! når du alligevel skal/vil støbe, så lav det i ren fiber ....

• #8   14. maj 2021 Kan du komme ind i styrepulten når den står på dørken så vil jeg ligge glasfiber på kanterne altså på pulten og dørken men kun indvendigt.

Så skal du ikke lave træls arbejde med maling osv. udvendigt.
    Det vil være svært at gøre pænt udvendigt uden det store malerarbejde.
    Nøjes du med indvendigt så er det ikke så svært at få pænt

Min styrepult er kun sat fast udvendigt, men jeg var jo også igang med den helt store tur.

Lav dit forarbejde godt så skal det nok holde indvendigt

Kommentér på:
Montering af styrepult

Annonce