{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

JG
JG
Tilmeldt:
15. dec 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11

Vand i olien. Suzuki 40hk årg. 2000 {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der har prøvet, at der kommer vand i olien, på en 4 takts, 40hk, Suzuki motor, fra 2000, sejlet få timer, i saltvand. Har selv mange teorier, men vil hører om der er nogle, det har prøvet det i virkeligheden, så vil jeg godt hører, hvor jeg skal starte, med adskillelse. Men som skrevet, kun fra nogle der har prøvet det. Må desværre sige, at teorier, kan ikke bruges, dem har jeg prøvet! ( det er forresten en Evinrude 40hk. Fra 2000, men det er samme motor!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vand i olien. Suzuki 40hk årg. 2000
  • #1   18. maj 2021 Tænker det kunne måske være din termostat ..kan jo også være andre ting..
    Kender en som havde en yamaha hvor der var vand i olien og det var termostaten. Den bliv udskiftet og ikke vand i olien siden.


  • #2   18. maj 2021 Thermostaten regulerer vandtemperaturen, og har ingen forbindelse, til olien.


  • Benny
    Benny Tilmeldt:
    apr 2021

    Svar: 41
    #3   18. maj 2021 hvis den ikke lukker (arbejder rigtigt) så motor bliver rigtig varm så dannes der kondens i olien, set før.. Kan jo også være en toppakning, men tjek termostat og se hvordan den arbejder.

  • #6   18. maj 2021 Thermostat er ny, 62 gr. Varm motor. Er toppakning et svagt punkt på denne type motor?


  • Benny
    Benny Tilmeldt:
    apr 2021

    Svar: 41
    #8   19. maj 2021 ja så burde den virke.. smiley
    kan ikke huske om de havde problemer med tæring og man kan jo ikke lave en CO test som på en bil med væsken..

    Måske en lækage ku vise noget.?


  • Benny
    Benny Tilmeldt:
    apr 2021

    Svar: 41
    #9   19. maj 2021 der skulle stå lækage test...

  • Ronni K
    Ronni K Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 9 Svar: 5
    #10   23. maj 2021 Det er højst sandsynligt top pakning. Samme problem på bil motorer. Når olie påfyldnings prop bliver cremet og lysegrå, så er det toppakningen.

  • #11   23. maj 2021 Vender tilbage med fejlen, er ved at adskille motoren helt. Er større arbejde, end en bilmotor! ( meget kompakt).

  • #12   25. maj 2021 Her var fejlen. Utæt lille utæthed i toppakning.

    profilbillede
  • #14   20. jun 2021 Årsagen til utæt toppakning. Startede med at motoren blev varm ved stor belastning. Den stod med, ,,afkalk" et døgn. (der er kalk i saltvand) Problemet løst, ingen køleproblemer! Men så kom der vand i olien, fordi kalken presser pakningerne sammen, når man så afkalker, følger pakningerne ikke med ,,tilbage" og så bliver der frit løb for vandet, som i kan se på billedet! Derfor komplet adskillelse, nye pakninger overalt. Har nu sejlet 4 timer, og motoren er som ny igen! (det var en større opgave, 3cyl. 2 overliggende knastaksler, elektronisk benzin indsprøjtning oma.

Kommentér på:
Vand i olien. Suzuki 40hk årg. 2000

Annonce