{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Motorolie - Volvo Penta {{forumTopicSubject}}

Hej Bådgalleri

Jeg er ny herinde, tak for medlemskab - Jeg glæder mig til at følge de mange emner og deltage i diskussioner osv.

Jeg har fornyligt købt en Amerikansk Carver Flybridge 33, hvori der ligger 2 stk. Volvo Penta motorer i.

Er der en bestemt type olie I vil anbefale?

Mvh André


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motorolie - Volvo Penta
  • #2   7. dec 2021 Volvo Penta - TMD40A 136 HK

  • #4   8. dec 2021 Det er netop dér problemet er - "mekanikeren siger, at man skal bruge den originale motorolie, og kun bruge originale reservedele".....

    Ja, men det forholder sig helt omvendt, når bådmekanikerens firma- eller privatbil skal serviceres. De gør bådmekanikeren som oftest selv, handler reservedelene hos uautoriseret udbyder fx FTZ, og bruger uoriginale olier fx fra Shell, Q8 eller WOLF...
    Moral er godt, dobbelt moral er....ja, gæt engang...:)

    En bådmekaniker der hævder, at kun originale olier fx til den oplyste VP motor er det eneste rigtige, er IMØ helt blank, og har slet ikke fattet, hvordan virkeligheden hænger sammen.

    Hvis kun originale olier er det eneste rigtige, så forklar mig lige, hvorfor motorudbyderen sælger motordele i løs vægt fx lejer, krumtapper osv. Hvis den originale olie er så god, som den oplyste bådmekaniker påpeger, så er der slet ikke behov for reservedele til eftermarkedet....:)



  • #6   8. dec 2021 MR og RAMBO,

    Tusind tak for jeres tid og jeres svar smiley

    God dag til jer!

    Vh. André


  • #7   10. dec 2021 Hmm.. Alt det gøgl med original olie og bla bla. Glem det. Det er kun profit de snakker for

Kommentér på:
Motorolie - Volvo Penta

Annonce