{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Omdrejningstæller johnson vro 50 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige købt mig en ørnvik 510 Ht. I båden sidder der en omdrejningstæller som ikke rigtig virker... Der er lys i selve uret... Og reagere også dog meget lidt... Har set at man kan justere på en knap under tælleren men hvor skal den stå der er fra 1 til 6... Motor er en Johnson vro 50 hk


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Omdrejningstæller johnson vro 50
  • #1   17. maj 2022 Tænker ikke at det hjælper at flytte på skruen, med mindre der har været andre igang, og den så er kommet til at stå i mellem to valgmuligheder. Typisk vælger man mellem forskellige signal værdier, som passer til om det er en 2, 4, 5, 8 cylinderet motor. Dvs. hvis den står forkert virker den men viser forkert. Kan være en dårlig forbindelse på uret eller på motor, eller en knækket lednng.

  • #2   17. maj 2022 Okay kan nemlig se at den er indstil på det højste trin

  • #3   18. maj 2022 det er en 2t og derved måler den poler på stator istedet for antal cylindre.
    mener den skal stå på 4.
    desuden skal du være sikker på at den får signal fra den rigtige (gule) ledning mener jeg
    som går over i en grå ,før din ensretter(ac signal)
    hvis den får signal fra den forkerte side af stator, viser den negativt = intet udslag, hvis altså den virker


  • #4   20. maj 2022 2T 2cyl og mindre end 70HK, så har den 10 poler og omdrejningstælleren skal stå på 5

    profilbillede
  • #5   21. maj 2022 Hej jeg har et gummi stik med 3 ben i der er sat sammen ved motoren også en løs ved siden af og en gul ledning under uret som er sat til plus for at der er lys i uret

  • #6   21. maj 2022 Har lige gået og kikket lidt på motoren... Jeg har udvidet de små ben der er i det store røde stik og ja den slå noget mere ud nu på uret

  • #7   5. jun 2022 Det virker stadig ikke tror det stik der vr til motoren har været til oliepumpe som er afmonteret... Men hvor skal ledningerne så sættes til 😄😄😄

Kommentér på:
Omdrejningstæller johnson vro 50

Annonce