{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Johnson 50 vro omdrejningstæller {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen her inde der har styr på hvordan jeg montere ledninger på min johnson 50 vro så min omdrejningstæller virker. Der er et gummistik med 3 ben i ved motoren men ingen han og samle det med... Udover den fra den tidligere oliepumpe som er afmonteret...


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Johnson 50 vro omdrejningstæller
  • #1   7. jun 2022 Til INFO. 1. Køb en manual med el-diagram, så du feks. ikke mixer forbindelse fra den gamle VRO pumpe med en omdrejningstæller. 2. Opret din båd her inde med billeder, Lidt nemmere at hjælpe, hvis man har lavet en god beskrivelse af det man har, krydret med en bunke billeder. 3. Her er el-diagrammer som du kan bruge. Har ikke på en 50HP VRO længere, men det er samme forbindelse når det gælder feks. omdrejningstæller.

    profilbillede
  • #2   7. jun 2022

    profilbillede
  • #3   7. jun 2022

    profilbillede
  • #4   7. jun 2022 Helt i nu orden og mange tak for billederne... Tænker jeg skal prøve at have gas og gear skildt ad da stikker er sat til men stadig ikke virker

  • #5   7. jun 2022 Har forresten heller ikke nogen grå ledning i min klemmerække på motoren

  • #6   8. jun 2022 Hvis ikke du har den grå leder, ja så følger du jo bare el-diagrammet, og trækker en grå leder fra den gul/sort leder, på klemrækken efter din ensretter.

  • #7   8. jun 2022 Kan jeg evt lige sende dig lidt billeder af hvordan det ser ud

  • #8   8. jun 2022 Lige taget de her billeder

    profilbillede
  • #9   8. jun 2022

    profilbillede
  • #10   9. jun 2022 Find nogle ledninger, og prøv at forbinde det som nedenstående ( sort, rød, grå ), samt sætte din omdrejningstæller på position 5. Start motor og se om det virker. Hvis ok, ja så skal du bare have det hele forbundet. Du har jo en "snavset" grå ledning i din klemrække. Prøv at se hvor den er forbundet til, da den er til din omdrejningstæller !!!!!

    profilbillede
  • #11   9. jun 2022 Det vil jeg prøve mange tak.... Der går også en ledning med et gummistik på fra karburator som ikke er sat til har drt nogen betydning? Evt benzin pumpe?

    profilbillede
  • #12   9. jun 2022 Det du har taget billede af, er motorens VRO pumpe. Et system som selv blander olie og benzin. Den har et alarmsystem, som giver alarm hvis der ikke er olieflow til pumpen, eller hvis olieniveau i den eksterne olietank er lav. Man kan afmontere oliesystemet og olietanken, og så selv blande olie i benzinen. Når man gør det, ja så afmontere man stikket til VRO alarmsystemet. Det er et kabel med fire ledere. Orange, violet, sort og grå.


  • #13   9. jun 2022 Okay helt i orden.. Jeg blander selv i forvejen... Men har det en fordel at den bliver afmonteret ?... Kan stadig ikke få drt skide ur til at virke som det skal... Burde vel ikke have noget at gøre med at det er fra ebay...

  • #14   10. jun 2022 Jeg havde selv nogle gamle VRO motorer på nogle af mine både. Og jeg afmonterede altid VRO systemet og blandede selv olie i benzinen, så VRO pumpen kun virkede som en almindelig benzinpumpe. Årsag til dette, var at rigtig mange VRO maskiner brændte af, hvis VRO olie-systemet svigtede. M.h.t. din omdrejningstæller, ja så skal den som sagt stå i position 5 da det er en 10 polet maskine, med mindre motoren er nyere end 1993 da den så er udstyret med 12 poler, og så skal omdrejningstælleren stå i position 6. Om du køber en omdrejningstæller i Bilka, Jem & Fix, Ebay m.m. ja så kan den jo godt være defekt. Du skriver at omdrejningstælleren ikke virker som den skal. Her er du sgu nød til at beskrive hvad den gør/viser.

  • #15   10. jun 2022 Ja okay kan være at den ryger af så... Jamen hade den så bare gjort noget men det gør den ikke hvis den er på den plads du har markeret... Men tar jeg en af de andre så kan man godt få den til at reagere men ikke noget der er stabilt... Kan se du bor i Østjylland.. Kunne det evt være noget for dig at komme på den for mig selvfølgelig mod betaling

  • #16   11. jun 2022 Når du selv blander olie i benzinen ( 2% ), så er alt jo ok. VRO pumpen virker så bare som en almindelig benzinpumpe. M.h.t. din omdrejningstæller, ja så ville jeg bare teste det som jeg tidligere har skrevet. Og virker det ikke, ja så lugter det af en ny omdrejningstæller. Uanset betaling eller ej, kører jeg ikke ud og laver sådan noget, grundet jeg selv har alt for mange projekter kørende ( to MC, båd, hus og sommerhus )

Kommentér på:
Johnson 50 vro omdrejningstæller

Annonce