2.986 visninger
|
Oprettet:
Sætte i bakgear problem. {{forumTopicSubject}}
Af og til har jeg haft svært ved at sætte min Mercury 90 hk årgang 2000 i bakgear.
Det hjælper at sætte den i frem og så bak, men syns det sker mere ofte her sidst på sæsonen.
Samt det er blevet sværere at få den til at gå i bak, altså man skal prøver en del gange med frem og så bak.
Hvad kan der være galt?
apr 2015
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 2 Emner: 7 Svar: 100
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.120
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 89 Emner: 75 Svar: 1.195
Nu ved jeg ikke hvad det er for en motor du har udover det du skriver, men der sidder en skifte stang i benet, den har jeg også hørt kan drille, hvis man har skiftet impeller og evt har bøjet/beskadiget den stang ved samling.
http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercury/90%20EFI%20%284-STROKE%29/1B172291%20THRU%201B366822/Gear%20Housing%28Driveshaft%29%282.33%3A1%20Gear%20Ratio%29/parts.html
Nr 36 på tegning..
Men der skal sgu meget til for at ødelægge det...
apr 2015
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 2 Emner: 7 Svar: 100
Den nummer 36 har jeg ikke haft fat i da jeg skiftede impeller.
Der er powertrim på motoren, har den så en mekanisk modhold når den er i bakgear? Hvis ja hvor sidder den dims?
apr 2015
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 2 Emner: 7 Svar: 100
Fik teste lidt mere nu, kabelføring er fin, man kan få den i bakgear hvis man drejer rundt på propellen mens man sætter i bak virker det fint. Har teste det uden kabel ved direkte påvirkning af skifter arm.
Så snart den har været i frem gear, kan den ikke sættes i bak før der drejes på propel i mens.
Håber der er nogen som har et godt bud ud fra denne beskrivelse.
aug 2007
Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 55
apr 2015
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 2 Emner: 7 Svar: 100
apr 2015
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 2 Emner: 7 Svar: 100
Så jeg kan få en ide om hvordan det fungere når gearstang drejer rundt.
apr 2015
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 2 Emner: 7 Svar: 100
http://boatinfo.no/lib/mercury/manuals/70-75-80-90-100-115.html#/0
Sætte i bakgear problem.