{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.727 visninger | Oprettet:

Jørgen S
Jørgen S
Tilmeldt:
28. jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29

Afmontering af rat {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Er her nogen der ved hvordan man får rattet af, på en Campion allante 200. Sidder det bare på en konus med stråler, eller en not?
Jeg har prøvet lidt af hvert for at få det af, men det gir sig ikke, tør ikke slå for meget på akslen så jeg ødelægger gevindet.
Nogen gode råd smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Afmontering af rat
  • Jørgen S
    Jørgen S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29
    #3   10. nov 2015 Jens der er kun et lille dæksel der hvor møtrikken er lige under, resten er dækket ind i gummi. Så kan ikke tro der er noget under der, har prøvet med at trække og slå, det rokker sig ikke en mm smiley
    Problemet er igen med det gummi, jeg kan ikke få en aftrækker på Kenneth


  • #4   11. nov 2015 Bind et reb til rattet, som du kan få rundt om din ryg.
    Pres så dig selv bagud, så du rykket i rattet, og giv så rattet et slag med flad hånd på bagsiden, så du slår det ud mod dig selv, så kommer det fri, det er der garanti på, og helt uden skader på rattet... Det har jeg gjort masser af gange, og jeg har endnu til gode, at rattet ikke kommer løs af navet på den måde..
    Akslen er konisk, og nogle er med stråler, ( De fleste ) og nogle med not...


  • #5   11. nov 2015 Det med at slå direkte på gev.enden på ratstammen skal man godt nok være meget forsigtig med , men det har du jo opdaget. Du bør istedet nøjes med at løsne centermøtrikken lige nok til at den dækker enden af ratstammen, så derefter gør du f.eks som Brumme foreslår, sætter pres på og så knalder du møtrikken en med en tung hammer ( bedst at være 2 ) når rattet så slipper ryger du ikke om på ryggen pga. møtrikken . husk at smøre den med lidt kobberfedt eller lign. ved genmontering.


  • #6   12. nov 2015 Havde samme problem engang. Rattet ville bare ikke af. Brugte aftrækker, hammer og hvad har vi ikke. Rat-konus var groet fast på den koniske aksel.
    Så løsningen blev, at jeg skar rattet væk med en vinkelsliber. Og så flækkede jeg rat-konus på langs med en tynd skæreskive på vinkelsliberen. Ud med skidtet. Fedt på og så nyt rat på akslen.


  • Jørgen S
    Jørgen S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29
    #7   14. nov 2015 Kim C, det var faktisk også min næste plan smiley Da den er med olie styring, så sidder der vel en oliemotor som nok ikke tåler et meget slag

  • #8   14. nov 2015 Jeg brugte flere timer på at få det gamle rat af. Alt blev forsøgt men som sagt, intet hjalp.
    Men efterfølgende tog det dæleme ikke mange sekunder at skære det af og flække den konus.


Kommentér på:
Afmontering af rat

Annonce