{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Afmontering af rat
  • #1   19. jul 2009 normalt fjerner man et dæksel i midten af rattet og så sidder der en møtrik man kan linde og så trække det af

  • #2   20. jul 2009 Der er et dæksel til pynt, men der er ikke nogen hul eller møtrik under.

  • #3   20. jul 2009 er der så ikke noget under pulten der kan løsnes ? kan ikke se noget på dine billeder så jeg kan komme med et godt bud

  • #4   20. jul 2009 Hej Karl-Johan,

    Som jeg ser dit billed af rattet og læser din tekst, så har du kun fået fjernet den brune pynteplade den del som denne sad fast på skal også fjernes, under denne finder du enten en møtrik eller en bolt alt efter type på styreboks.
    Vh André


  • #5   22. jul 2009 Under den brune plade er der en tynd alluplade.
    Når den er fjernet er der et lille hul ca. 6mm i midten af rattet.
    Der er metal i bunden af hullet ca. 5mm nede.



  • #6   22. jul 2009 Hej igen,

    Det du kan se igennem hullet skulle gerne være møtrikken eller bolten der holder rattet fast på konus.
    Pladen med hullet skulle også være mulig at fjerne, den er normalt trykket ned i rattet. Prøv at se om der ikke udvendig ca 6-8mm nede af ratnavet er en lille rille det skulle være samlingen mellem den del der dækker over møtrik/bolt og selve rattet.


  • #7   27. jul 2009 Nu har jeg fået fjernet dækslet og er kommet ind til møtrikken.
    Skulle rattet ikke kunne fjernes nu med et lille slag på den løste møtrik.
    Kan det passe at der skal bruges en aftrækker.

    Hilsen Karl-Johan


  • #9   31. jul 2009 Nu er rattet fjernet og et nyt sat i.
    Mange tak for hjælpen.



  • #10   15. maj 2012 Nogen der ved om man skal bruge en aftrækker til at trække rattet af på et hydraulisk styrring ???

Kommentér på:
Afmontering af rat

Annonce