{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vand i motorolie!
  • #1   13. aug 2007 det var da surt, det er nok din toppakning.. det kan godt betale sig vi skiftede en på samme motor der også var rimelig ny, det kostede 10k

  • #2   13. aug 2007 Det kan skyldes flere ting:

    -En toppakning
    -Frostsprængt motor
    -Tæret manifold



  • #3   13. aug 2007 tæret manifold, så kommer de vand i cylindrene måske, men sku gerne da ikke i motorolien, så sku der da være noget andet helt galt samtidig...

  • #4   13. aug 2007 Hvis der løber vand ind i cylindrene vil det stille og roligt komme ned i krumtaphuset når motoren står stille - det tager lidt tid men tyngdekraften skal nok få det derned.
    Er det en manifold så vil man også kunne opleve at motoren efter stilstand er svær at tørne - hvis der står vand i en cylinder - vand kan nemlig ikke komprimeres som luft kan.


    Udover selve manifolden og knæet så kan det også være pakningen mellem knæ og manifold der lækker

    Jeg ville starte med at lave en kompresionstest på motoren for at se om det er en toppakning + en leak down test (sætte trykluft på cylindrene og lytte/se efter lækager)

    Hvis motoren kun er 3 år er der en chance for at det kan dækkes på garantien - jeg mener de har 3 års garanti på motorene har de ikke det?


  • #5   13. aug 2007 hvis du har fået vnad i olien så ville jeg nok pille alle tændrørne også hælde noget olie ned i gemmen tændrørs huldet. så du er helt sikker på din motor ikke ruster op..

    det skete for mig sidste år og koste en ny motor..

    men som esben N siger.. du skal nok satse på en af de ting.


    -En toppakning
    -Frostsprængt motor
    -Tæret manifold


  • #6   13. aug 2007 Christian T
    Det kostede forhåbentlig ikke 10.000 kr at skifte en toppakning???


  • #7   13. aug 2007 Start med en fejlsøgning - tag tændrørene ud - er nogle af dem våde? lav en kompresionstest - hvad siger den?

    Skal toppakningen skiftes skal man helst også planslibe topstykket - 10kkr er måske i overkanten men 5kkr for hurtigt ben at gå på

    Hvis også manifold og knæ skal skiftes - ja så løber det let op i 10kkr

    Sejler din båd i øvrigt i saltvand eller ferskvand? er den med 2 kreds kølesystem eller bruger den søvand direkte til køling?


  • #8   13. aug 2007 du kan også strate med at tænke tilbage om der er sket noget med mortoren mens du har sejlet.. har den været for varm eller gået dårligt.. eller nogen mis lyde fra den..

  • John M
    John M Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Svar: 18
    #9   13. aug 2007 Det kan du se bare ved at trække oliepinden, både niveau mæssigt men olien bliver også grå.

Kommentér på:
Vand i motorolie!

Annonce