{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

Propel {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg har lige et spørgsmål ang.min skrue.
Båden er en selco 18 kabine med en 50hk honda.
den går max.5500 omdregninger ved fuld gas.
farten er ca.18 - 20 knob.
skruen er 11 - 1/4 x 13.
forhandler siger hvis jeg vil have lidt mere fart på skal der en rustfri skrue på kan det være rigtigt. ?
MVh.Arne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Propel
  • #1   8. okt 2016 Jep ... en rustfri flexer meget mindre end en alu, om du ville mærke en foreskel skal jeg lade være usagt, der skal du nok ud i at få en skrue med en anden stigning.. men er det ikke en fin fart ? 18-20 kn. med en 50 hk, det syntes jeg det er, nu er det jo ikke en speed båd sådan en selco.
    Ellers må du til dine lommer og købe en større motor og så er det jo spørgsmålet hvor mange tusind du vil give pr kn i en båd der jo ikke er en fartdjævel... eller nok ikke er bygget til fart, men til hygge og komfort... smiley

• #2   8. okt 2016 Hvad er max rpm ved WOT på sådan en Honda?

• #3   8. okt 2016 Som Morten skriver, så er det nødvendigt at kende WOT for præcis din motor før nogen kan rådgive dig om skruevalg.
    WOT (Wide Open Throttle) er en angivelse for hvor mange omdr. motoren max skal køre for at køre optimalt.
    Generelt vil jeg dog sige at du ikke skal forvente mere end 1-2 knob mere ved skift til rustfri skrue hvis ellers din aluskrue har den rigtige størrelse.
    Min erfaring siger at man kun skal købe rustfri hvis man synes det ser godt ud smiley

• #4   8. okt 2016 tak for svar,jeg tror jeg lader den der sidder på blive og bruge pengene til noget andet spændende.
    vi bruger den bare til hygge turer på fjorden.så alt i alt er det en fin fart smiley

Kommentér på:
Propel

Annonce