{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.208 visninger | Oprettet:

Må man lægge motoren ned ??? {{forumTopicSubject}}

Overvejer at købe en mindre gummibåd med motor til at tage med på ferie. Det er så planen at det hele skal pakkes i bagagerummet på bilen. Men har nu ladet mig fortælle af en bekendt, at man ikke må lægge en 4-takt motor ned, og jeg derfor skal købe en 2-takt istedet, da den gerne må lægge ned.
Er dette korrekt ??


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Må man lægge motoren ned ???
  • #1   13. aug 2008 Der er noget med at noget olie kan løbe ned hvor det ikke skal være hvis en 4 takter ligger forkert. Men på min 5 HK Suzuki 4 takter er der i manuelen beskrevet hvordan den skal lægge. Der er et par små knobber på den ene side af skjoldet så det vil sige at lægger den på den rigtige måde må den godt lægge ned.

  • #2   13. aug 2008 Men en 2-takter vejer mindre end en 4-takter.
    og har også en bedre aac.
    jeg ville vælge en 2-takter.
    Men vær opmærksom på om der må sejles pågældende sted med en 2-takter, jeg har hørt at der er visse søer hvor der ikke må bruges 2-takts maskiner.

    Jan


  • #3   13. aug 2008 4-takts motor må gerne lægges ned, den skal ALTID ligge på håndtaget.
    Altså håndtaget ligger ned på jorden.

    Jonas


  • #4   13. aug 2008 Ikke min. Der er håndtaget bagpå. Men de støtter den skal lægge på er på venstre side mener jeg. Men under alle omstændigheder er svaret at det må den gerne, men tjek manualen for at se hvordan netop din skal lægge

  • #5   13. aug 2008 Jeg tror måske at tændrøret skal pege op så krumtapshuset er nederst. ??

  • #6   13. aug 2008 hej der står altid på motor at hvordan man skal ligge den ned. Der er 2 ting man skal være opmærksom på
    1 en motor på aldrig ligges sådan, så den hvilder på geararmen(den man skifter fra frem-frigear-bak)
    2 hvis det er en 4-T så skal den altid ligge sådan så den førlger 1 og oliefildter skal vende opad

    hjemme hos os plejer vi altid at ligge motor sådan så træksnorren vender opad og propellen vender ned mod jorden


  • #7   13. aug 2008 Super! tak for alle svarene, det var rart at høre, så behøver jeg ikke at begrænse mig hvis det er en 4-takter jeg "falder over".

  • #8   14. aug 2008 men på en gummirøjser, ville jeg da anbefale en 2-takter pga, den bedre acceleration

  • #9   14. aug 2008 gummirøjser hahahaha(flad af grin) jeg jeg vil også sige 2t i de små klasse generalt siger jeg 2t men men hvis der kommer en billig nyere 4t ind hos min så siger man ikke nej

  • #10   20. apr 2020 Ved ikke om tråden stadig er i live så prøver lige.
    Har overtaget et bådprojekt, hvor en 4 takts(tror jeg) kineser lå ned om læ. Da jeg rejser den op løber der olie ud, så tænker den ikke har ligget rigtigt. Mit spørgsmål er om jeg kan forsøge at starte den, eller risikerer jeg at gøre mere skade?


  • #12   20. apr 2020 Man skal ikke have cylinder og karburator ud?

  • #13   25. maj 2020 Det hjalp med ud med tændrør og hiv osv. den spinder nu ...og er solgt.

Kommentér på:
Må man lægge motoren ned ???

Annonce