{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.795 visninger | Oprettet:

Langsomt optræk ? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens, må hellere lige starte med at sige at min viden ikke er superstor lige omkring 2-takts motorer, så har vi lige det på plads smiley jeg har lige købt en 13,5 fods speedbåd med en 60 hk mariner motor med powertrim og el-start...den starter supergodt osv, men syntes den er meget lang tid om at komme op i fart ? bruger den jo primært til vandsport og bare med knee-board går der alligevel et godt stykke tid før der er nok fart på til at det flyder ordentligt på vandet...vand-ski er helt umuligt at holde sig oppe inden den får fart på nok...og der sidder kun1 i båden og sejler som regelt...var ude og blive trukket efter en 12 fods med 50 hk og der sad 3 i båden og jeg kom op med det samme på kneeboard og ligeliedes vandski...nogen der har nogen gode forslag til hvad det kan være smiley har en god motorgang osv ingen ujævnhedder...


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Langsomt optræk ?
  • #1   23. jul 2009 Det kan være en forkert skrue der sidder på, hvad står der på den skrue der sidder på nu?

  • #2   23. jul 2009 Hmm, kan ikke lige huske de forreste numre i hovedet men hældningen er kun på 12"...altså 12p og det mener jeg da ikke er for stor ?

  • #3   23. jul 2009 Nej det burde det bestemt ikke være, det kan være din motor ikke tænder på alle cylindre, tag tændrørrene ud og tjek hvordan de ser ud, hvis der er nogle der er helt våde, så er det nok et tændingsproblem

  • #4   23. jul 2009 Det kan være fejltænding, prøv at mærke på tænd kablerne når motoren er tændt.

    Jeg sejler med en 60hk og 17" propel til ca. 900kg båd og den sejler som du beskriver (for lille motor til min båd ja)


  • #5   23. jul 2009 Casper N

    ellers prøv at tjekke dine tændspoler på hvert cylinder. for hvis den ene tændspole er stået af han den virkelig svært ved at komme ud af vandet.


  • #6   23. jul 2009 Okay, vil prøve de ovennævnte ting og så vende tilbage, kasper A hvordan tjekker du bedst tændspoler ? og indtil videre tak for hjælpen smiley

  • #7   23. jul 2009 hvordan går det med at komme op i fart uden nogen på vandski bagefter ?

  • #8   23. jul 2009 også langsomt syntes jeg hvis jeg sidder mere end én i båden...vil skyde på der går en 15-20 sekunder hvis vi sidder 2...før den ligesom yder max...som om den trækker omdrejninger virkelig langsomt op..oversat til min bil-viden ville det være fint med heste men ingen newton meter, ved ikke om det også virker i båd-verden smiley

  • #9   23. jul 2009 Altså jeg har en speedbåd på 13,5 fod også, den springer lige ud af vandet med en 25hk med 2 personer i båden, så der er noget helt galt på din motor smiley

  • #10   23. jul 2009 omdrejningerne ska komme op på max med det samme, men farten på båden kommer ikke lige så hurtigt men selfølgi ikke så sløvt som du beskriver, det kan godt være at motoren er trimmet forkert eller sidder forkert i forhold til agterspejlet (højt/lavt)

  • #11   23. jul 2009 Jeg er lige med på en lytter, min gør det samme. Altså det er ligesom om at den ikke rigtigt kommer helt op i omdrejninger. Min motor går også 100% ordenligt og kan stå helt nede i tomgang og kan sættes i gear osv videre uden at dø.

    Jeg tror mit er et fejltændingsproblem af en art, har bare ikke en klap forstand på det centrifugalreguleringssytem som bådmoterene kører med, men det for jeg nok engang..


  • #12   23. jul 2009 Det kunne godt lyde som et tændingsproblem (ingen trækkraft), men der plejer man også at kunne mærke at den ikke kører 100% på samtlige cylinder, altså ligesom at den hopper eller ryster når den bliver bedt om at bestille noget.

  • #13   23. jul 2009 pil skruen af og giv os alle tal du kan finde på den....f.eks 13 1/4x17
    det sidste tal skal nok være mindre= bedre optræk


  • #14   26. jul 2009 Har samme problem og har fundet ud af at det er mit tændings modul det er galt med .............. motor dør når den sættes i gear og er langsom i optræk........... 115 hk 6 cyl.......... kører kun på 5 cylinder men nu er tænding modulet helt dødt så den mangler tænding på cyl 1-3-5 øv har bestilt et nyt............... dyrt.. hmm

  • #16   30. jul 2009 Har også lige fuldt med en gang. Jeg har en ekstra olie tank på min 135 V6, 88, og når den er sat til, bruger den meget olie og kan have svært ved at komme igang, indtil olien er blevet forbrændt:P
    Tidligere gik den også rigtig skidt og det var tændingsmodulet.

    Mvh Chr


Kommentér på:
Langsomt optræk ?

Annonce