4.563 visninger
|
Oprettet:
Problemer med bådtrailer import fra UK {{forumTopicSubject}}
Vi har købt en båd i england, som står på en fin trailer, dog har vi problemer med at få båden hjem, da vi skal have danske prøvplader på bådtraileren, men ejeren ejer ikke disse papire, derfor vil SKAT ikke udlevere prøveplader dertil.
Vi henter den i England, og derovre bruger man åbenbart ikke registrering som vi gør her hjemme? - der er bådtraileren knyttet til bilen der trækker den, og går derfor under bilens registrering?
Nogle der ved hvad man kan gøre i den situation?
Rasmus.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.401
Så det bedste ville være, at ham du køber skuden af i UK, kører båden ned til Færgen. Her spænder du den så på, og kører ombord.
Når du lander i DK, skal du så have en dansk prøveplade klar. Om du kan få dette , via reg.nummer på den UK bil, krydret med et serienummer på traileren, ved jeg ikke. Ellers skal du få en autoforhandler med et sæt prøveplader til at hente den på hans plader. Eller få den fragtet det sidste stykke på en autotrailer.
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 317
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 2 Emner: 3 Svar: 64
Ellers har du dillemaet med at skulle skifte trailer og så får du ikke UK traileren med hjem og pis og lort.
God fornøjelse. Kræver nok en STOR bil og et godt kørekort
jun 2010
Følger: 1 Svar: 21
Du får aldrig den trailer indregget herhjemme, eftersom der kke er nogen registreringsattest på den i UK (V5 doc)
Der er ikke andet for end at få båden lagt på en dk trailer.
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Både: 4 Emner: 152 Svar: 728
Lars der tager du hel fejl, hvis du fragter den i forbindelse med salg må båden godt være på, hvis båd og trailer skal sælges sammen
aug 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
Jeg har været nede ved SKAT, og de SKAL have en registreringsattest, ellers vil de ikke udlevere prøveplader, og denne registreringsattest har ejeren ikke? -
Er det muligt at få lavet en registreringsattest når båden og bilen holder hjemme i DK?
Jeg tænker på når Brenderup f.eks. har lavet nye trailere, er der jo heller ingen attest på dem, men det kommer der jo?
aug 2006
Og hvis traileren er et helt alm. mærke, og der kører andre rundt her i landet, ja så kan den synes og indreg. her i landet.
Hvis ikke der er andre, skal der typegodkendelse til, og så glem det.
Jeg har bl.a. købt en 18 fods båd i Holland. Med i prisen var en ikke godkendt trailer.
Så båden blev kastet op på en 1300Kg lejet trailer på DK plader.
Og den Hollandske trailer blev adskilt og stripset fast på DK-traileren, og løse dele lagt op i båden. Det tager godt nok lidt længere tid, men det kunne lade sig gøre.
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Både: 4 Emner: 21 Svar: 59
aug 2008
Morten B: Hvor i landet fik du udleveret dine prøveplader?
jun 2006
nov 2008
Følger: 67 Følgere: 70 Både: 6 Emner: 11 Svar: 421
Kender du ikke et autoværksted.?? som har et sæt faste prøve skilte,hvis du gør,så snak med dem om de ikke kan overtales til at klarer dit problem for dig.
Sådan gør jeg med den slags problemer.!!hvor jeg ikke har en registreringsattest,,på de køretøjer,jeg skal have flyttet på offentlige veje.
Mvh. Leif H.
maj 2007
http://www.fyens.dk/article/472384:Bil--baad--camping--Baadekspert-paa-fejlkurs
aug 2006
Se bla. her
http://www.ezz.dk/747643-korsel-med-badtrailer-med-proveplader
http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=9241
Når det nu er så besværligt, tjaaa........Hvis jeg var dig, ville jeg nok bare tage en nummerplade fra en alm. kassetrailer, og så liste hjem med det. Afgang Esbjerg kl. 15:00, og så er du i Randers 17:30. Der er meget trafik på vejen, og du vil blive lagt mindre mærke til. Klem dig evt. ind imellem et lastvognstog. Helt lovligt er det bare ikke.
maj 2007
aug 2006
Men som reglerne er sat sammen nu, kan man ikke lovligt transportere hans set-up fra A til B i Danmark på landevejen. Det skal op på en lastbil eller autotrailer.
Men importerer du en hjemmelavet bil, som er fremstillet af gamle øldåser fra midt-Afrika, og har kørt der nede. Ja bare der har været plader på den, kan du få et sæt prøveplader, og køre den fra A til B i lille Danmark.
Når systemet er så firkantet, finder folk selv på andre løsninger.
Tro mig, over 50% af alle de både der importeres privat fra Tyskland, skifter pludselig nummerplade lige før grænsen. Jeg har set det flere gange, og hørt mange personer gøre det. Men ja, det er smask ulovligt.
aug 2008
Traileren er jo spændt efter en bil med fuld ansvar og kasko forsikring, så jeg forstår ikke problemet.
Tak for alle henvendelserne
maj 2004
Følger: 35 Følgere: 67 Både: 7 Emner: 87 Svar: 1.037
Nu er det jo traileren, og ikke den trækkende bil, der er et problem. For ryger der et hjul af traileren på din tur fra Esbjerg til Randers er du fucked. Forsikringen vil nok hverken dækken skaderne på din ny båd, ej heller de skader du måtte forsage på andre.
Det KAN blive en rigtig dyr tur, men det er ikke sikkert det gør det.
jun 2006
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 1 Svar: 82
Jeg har købt flere både i det tyske, og har haft undersøgt det 2 gange. 1. gang tog jeg så en tom trailer med derned, og fragtede båden hjem på den, 2. gang var traileren og båden alligevel for stor til at jeg måtte køre med den, så der fik jeg en vognmand til at transportere sættet til DK...
Som andre har nævnt, er bedste løsning vel at få fat i en auto trailer, også fragte sættet på den. Da det kun er fra Esbjerg til Randers, kan det vel ikke koste alverden....
jun 2006
Men du kan jo bare skifte til dk prøve skilte når du når den danskegrænse så er det jo ikke noget problem
maj 2007
jun 2006
I øvrigt har jeg masser af gange kørt med prøvplader på traileren med båden på, og ha aldrig hørt noget for det.
Problemer med bådtrailer import fra UK