{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.563 visninger | Oprettet:

Rasmus H
Rasmus H
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15

Problemer med bådtrailer import fra UK {{forumTopicSubject}}

Vi har købt en båd i england, som står på en fin trailer, dog har vi problemer med at få båden hjem, da vi skal have danske prøvplader på bådtraileren, men ejeren ejer ikke disse papire, derfor vil SKAT ikke udlevere prøveplader dertil.

Vi henter den i England, og derovre bruger man åbenbart ikke registrering som vi gør her hjemme? - der er bådtraileren knyttet til bilen der trækker den, og går derfor under bilens registrering?

Nogle der ved hvad man kan gøre i den situation?

Rasmus.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med bådtrailer import fra UK
  • #1   18. nov 2010 Du må ikke benytte danske prøveplader uden for DK.
    Så det bedste ville være, at ham du køber skuden af i UK, kører båden ned til Færgen. Her spænder du den så på, og kører ombord.

Når du lander i DK, skal du så have en dansk prøveplade klar. Om du kan få dette , via reg.nummer på den UK bil, krydret med et serienummer på traileren, ved jeg ikke. Ellers skal du få en autoforhandler med et sæt prøveplader til at hente den på hans plader. Eller få den fragtet det sidste stykke på en autotrailer.

• #2   18. nov 2010 Man må ikke transportere en båd på en trailer på prøveplader. Det er kun en tom trailer der må køres på prøveplader. Så det allerbedste ville nok være at leje en autotrailer og så køre hele sættet op på den

• #3   18. nov 2010 Jeg havde samme problem engang. Jeg gjorde bare det at jeg lejede en kæmpe-stor autotrailer, og kørte bådtraileren MED båd op på autotraileren og spændte den fast og kørte hjem med den..

Ellers har du dillemaet med at skulle skifte trailer og så får du ikke UK traileren med hjem og pis og lort.

God fornøjelse. Kræver nok en STOR bil og et godt kørekort smiley

• Morten D
    Morten D Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Svar: 21
    #4   18. nov 2010 Rasmus:

Du får aldrig den trailer indregget herhjemme, eftersom der kke er nogen registreringsattest på den i UK (V5 doc)

Der er ikke andet for end at få båden lagt på en dk trailer.

• #5   18. nov 2010 Pjat, har adskillige gange lejet prøvplader uden og have papirene med på traileren, de forlanger bare et stelnr, og det kan du da bare give dem, der er vel et på traileren? og ellers "opfinder" du da bare et.

Lars der tager du hel fejl, hvis du fragter den i forbindelse med salg må båden godt være på, hvis båd og trailer skal sælges sammen smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    aug 2008

#6   18. nov 2010 *Steffen* :

Jeg har været nede ved SKAT, og de SKAL have en registreringsattest, ellers vil de ikke udlevere prøveplader, og denne registreringsattest har ejeren ikke? -

Er det muligt at få lavet en registreringsattest når båden og bilen holder hjemme i DK?

Jeg tænker på når Brenderup f.eks. har lavet nye trailere, er der jo heller ingen attest på dem, men det kommer der jo?

• #7   18. nov 2010 Hvor stor en båd taler vi om, at du skal have fragtet hjem ?
    Og hvis traileren er et helt alm. mærke, og der kører andre rundt her i landet, ja så kan den synes og indreg. her i landet.
    Hvis ikke der er andre, skal der typegodkendelse til, og så glem det.

Jeg har bl.a. købt en 18 fods båd i Holland. Med i prisen var en ikke godkendt trailer.
    Så båden blev kastet op på en 1300Kg lejet trailer på DK plader.
    Og den Hollandske trailer blev adskilt og stripset fast på DK-traileren, og løse dele lagt op i båden. Det tager godt nok lidt længere tid, men det kunne lade sig gøre.

• #8   18. nov 2010 jeg har netop idag hentet prøveklistemærket til en trailer med båd på , de fik stelnr. og et kopoi af kørekort så var den iorden, men hvis det er en us trailer eller andet uden type godkendelse tror jeg ikke det går.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    aug 2008

#9   18. nov 2010 Det er bare en 18.5 fods bowrider, som vi har købt i England. Den skal bare fragtes fra Esbjerg havn til Randers, men hos SKAT i randers ville de ikke udlevere prøvemærker uden en registreringsattest.

Morten B: Hvor i landet fik du udleveret dine prøveplader?

• #10   18. nov 2010 Rasmus så kør til et andet skatte center, jeg har aldrig vist reg. attest, jeg har bare udfyldt blanketen med prøveskilte og skrevet stelnr. på der..

• #11   18. nov 2010 Hej,Rasmus H.
    Kender du ikke et autoværksted.?? som har et sæt faste prøve skilte,hvis du gør,så snak med dem om de ikke kan overtales til at klarer dit problem for dig.
    Sådan gør jeg med den slags problemer.!!hvor jeg ikke har en registreringsattest,,på de køretøjer,jeg skal have flyttet på offentlige veje.
    Mvh. Leif H.

• #12   18. nov 2010 Steffen: du tager altså fejl. En trailer på med gods på, må ikke være på prøveskilte. Man må heller ikke sætte en trekant bagpå og nøjes med at køre 30. Hvis traileren er tom må den køre på prøveskilte.
    http://www.fyens.dk/article/472384:Bil--baad--camping--Baadekspert-paa-fejlkurs

• #13   18. nov 2010 Emnet har været taget op mange gange før, og i diverse forums.
    Se bla. her

http://www.ezz.dk/747643-korsel-med-badtrailer-med-proveplader

http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=9241

Når det nu er så besværligt, tjaaa........Hvis jeg var dig, ville jeg nok bare tage en nummerplade fra en alm. kassetrailer, og så liste hjem med det. Afgang Esbjerg kl. 15:00, og så er du i Randers 17:30. Der er meget trafik på vejen, og du vil blive lagt mindre mærke til. Klem dig evt. ind imellem et lastvognstog. Helt lovligt er det bare ikke.

• #14   19. nov 2010 Kim C: Det nummer du ligger op til med plader fra en anden trailer kan satme gå hen og blive en dyr fornøjelse. Sker der et uheld er man ligesom lidt på spanden

• #15   19. nov 2010 Det har du ret i Lars G. Og dog..............da der i flere af trådene beskrives det trækkendes tilstand i.f.m. en evt. forsikringssag. For der vil faktisk være ansvarsforsikring på det, så du max. kan komme til at stå med en ødelagt båd og trailer, som der ingen dækning er på.

Men som reglerne er sat sammen nu, kan man ikke lovligt transportere hans set-up fra A til B i Danmark på landevejen. Det skal op på en lastbil eller autotrailer.
    Men importerer du en hjemmelavet bil, som er fremstillet af gamle øldåser fra midt-Afrika, og har kørt der nede. Ja bare der har været plader på den, kan du få et sæt prøveplader, og køre den fra A til B i lille Danmark.
    Når systemet er så firkantet, finder folk selv på andre løsninger.
    Tro mig, over 50% af alle de både der importeres privat fra Tyskland, skifter pludselig nummerplade lige før grænsen. Jeg har set det flere gange, og hørt mange personer gøre det. Men ja, det er smask ulovligt.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    aug 2008

#16   19. nov 2010 Kim C: DU har for så vidt ret. Det kan ikke passe at systemet er så forkneppet, at man ikke kan transportere en båd hjem fra et andet EU land.

Traileren er jo spændt efter en bil med fuld ansvar og kasko forsikring, så jeg forstår ikke problemet.

Tak for alle henvendelserne smiley

• #17   19. nov 2010 Rasmus H->
    Nu er det jo traileren, og ikke den trækkende bil, der er et problem. For ryger der et hjul af traileren på din tur fra Esbjerg til Randers er du fucked. Forsikringen vil nok hverken dækken skaderne på din ny båd, ej heller de skader du måtte forsage på andre.

Det KAN blive en rigtig dyr tur, men det er ikke sikkert det gør det.

• #18   19. nov 2010 Lars G. Har fået andre oplysninger ved skats nummerplade kontor smiley

• #19   19. nov 2010 Steffen du må ikke fragte en udenlandsk trailer med gods på til DK, hvis det trækkende køretøj er dansk indregistreret, that's the law smiley

Jeg har købt flere både i det tyske, og har haft undersøgt det 2 gange. 1. gang tog jeg så en tom trailer med derned, og fragtede båden hjem på den, 2. gang var traileren og båden alligevel for stor til at jeg måtte køre med den, så der fik jeg en vognmand til at transportere sættet til DK...

Som andre har nævnt, er bedste løsning vel at få fat i en auto trailer, også fragte sættet på den. Da det kun er fra Esbjerg til Randers, kan det vel ikke koste alverden....

• #20   19. nov 2010 Peter, det var bestemt heller ikke det jeg skrev smiley
    Men du kan jo bare skifte til dk prøve skilte når du når den danskegrænse så er det jo ikke noget problem smiley

• #21   19. nov 2010 Steffen: Der er vist linket til færdselsloven længere oppe. Man må IKKE transportere en båd på en trailer der er forsynest med prøveskilte

• #22   23. nov 2010 Lars jeg prøver lige igen: Der gives andre oplysninger ved skat! Hvad vil du gøre til syn? hvis du har en trailer uden plader og skal til syn? ja så SKAL du ha vægt på traileren for at syns manden kan teste bremserne!

I øvrigt har jeg masser af gange kørt med prøvplader på traileren med båden på, og ha aldrig hørt noget for det.

Kommentér på:
Problemer med bådtrailer import fra UK

Annonce