{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.577 visninger | Oprettet:

Råd søges: Trailer / saltvand i bremserne! {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg fik for 2 siden en ny Brenderup 8116B, som jo bare var en drøm.

Har vel været ude 30 gange med den siden, men har lige fået den retur fra reperation, idet hjulene sidst jeg skulle have den til vandet blokerede fuldstændigt.

Den har fået helt nye bremsebakker, kabler, hjullejer mv for i alt små 5.000 Kr !!!! Se det synes jeg er alt alt for dyrt på så kort tid.

Jeg vil derfor gerne høre hvad I andre gør for at undgå der kommer saltvand i bremserne.

Selv har jeg altid fået at vide, at hjulene godt må komme ned til over fælgkanten....og ja nogle gange har det været nødvendigt at komme lidt længere ned for at undgå båden skraber bunden og jeg har hver gang når jeg er kommet hjem, skyllet med vandslangen....også i hullet ind til bremserne, men åbenbart ikke nok. Jeg ved man kan få et skyllesystem til dem, men 1200 kr oveni, og ved ikke hvor stor effekt det har

Der MÅ være andre der er ude for lignende ting. fortæl gerne hvad I gør - og om det virker!

Pft
Carsten


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Råd søges: Trailer / saltvand i bremserne!
  • König
    König Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #1   29. maj 2011 Hvis man ikke selv kan skille bremserne ad og rense en gang imellem - så er det nok prisen du kommer til at betale når du sender den på værksted. At du skulle have nye bremser er nok lige i overkanten, men værkstedet syntes nok at det var nemmere at skifte det hele . . .de skal jo heller ikke selv betale . .
    Det er ikke svært, skil bremserne ad næste gang og rens dem. Du sparer masser af penge . . .



  • #2   29. maj 2011 Kræver de Knot ikke en aftrækker for at få af???- det er sådan set hovedårsagen til jeg ikke selv har bøvlet med det. Men jow, bakkerne var altså helt røget af i limningen og jeg regnede også med det kun kostede en 1000 kr.....ellers havde jeg sguette sendt den på værksted.

  • #3   29. maj 2011 det bremseskylle system har jeg selv set på min. og det koster kun 700.
    og det kan alle selv finde ud af. har ikke problemer med mine bremser.

    hilsen martin


  • #4   29. maj 2011 Kør aldrig traileren længere ud end til under bremserne og lejerne. De er logisk at de ikke kan holde til det. Når lejerne er varme kan der trænge vand ind, og når de bliver kolde, så trække de sig sammen og vandet kan ikke komme ud.

  • #5   30. maj 2011 Marc H.. kan godt være at man ikke skal men det kan være svært hvis båden ikke skal skrabe på bunden af rampen.. jeg køre selv ud så hjulene er ½ dækket af vand ca.

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #6   30. maj 2011 der er jo ingen lov. Det kan jo være nødvendigt at køre længere i pga slæbestedet.. men så at sige, så vil jeg da os hellere skulle skille mine bremser og renser dem. evt skifte dem selv. I stedet for at skulle risikere at skrabe kølen mod bunden på hele slæbestedet. så ja. jeg kørerhjulet halvt i vand med vores 17 fod. der har ike været noget med de bremser på 3år. plejer dem, skille og smøre osv en sjælden gang i mellem.

Kommentér på:
Råd søges: Trailer / saltvand i bremserne!

Annonce