{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle lounge sæt 270 kr.
  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  speedbådskort
  • #2   23. jun 2011 Lige et hurtigt spørgsmål. Må alle sejle, bare der er en skipper med?
    Mvh Brian

• #3   23. jun 2011 Ja så længe der er en ombord der har speedbådssertifikat

• #4   23. jun 2011 nej nej og atter nej.....både som kræver speedbådskort må KUN sejles af personer som har speedbådskort det andet er gamle regler........

• #5   23. jun 2011 alle må sejle båden selvom de er under 16 eller ikke har et speedbådsbevis.

Der skal bare være en ombord der har beviset som er den der er kaptajnen ombord.

Den der sidder bag rattet må altså gerne være under 16 eller ikke have et bevis.

• #6   23. jun 2011 hvor stor er bøden man får hvis man ik har speedbåds kort ?

• Oliver S
    Oliver S Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #7   23. jun 2011 3000 kroner i bøde hvis man bliver snuppet uden.

og NEJ, man må ikke sejle båden hvis man ikke har cerfikat, om der så er en om bord der har så må man stadig ikke!

Dette er hvad politiet fortæller hvis man forhører sig.

• #8   23. jun 2011 damn 3k .... så skulle man måske tage sig sammen og få det taget.

den nye båd kræver det desværre

• #9   23. jun 2011 Jo. Man må gerne sejle båden selvom man ikke har et bevis eller er under 16.

Det kræver bare at der er en ombord der har et bevis som har et bevis og dermed ansvaret for sejladsen.

Er I ikke overbevist så kontakt Søfartsstyrelsen.,

• #10   23. jun 2011 sørenL fik tudet ørene fulde om at det må man ikke da jeg fik mit kort..... + at din forsikring dækker nul og niks hvis der sker noget... + bøden er steget til 4000-

• #11   23. jun 2011 Det er ikke rigtigt. I henhold til Såfartsstyrelsen er dt i henhold til reglerne.

Det er dem der er udstedende myndighed.

• #12   23. jun 2011 Bekendtgørelse om uddannelseskrav m.v. til førere af visse motordrevne fritidsfartøjer med en skroglængde under 15 meter (Speedbådsfører-bekendtgørelsen)

§ 2. Førere af fartøjer som nævnt i § 1 skal

1) være fyldt 16 år, og

2) have bestået en af Søfartsstyrelsen fastsat prøve i sejlads med sådanne fartøjer og have erhvervet bevis herfor.

Stk. 2. Personer, der som minimum har bestået duelighedsprøve i sejlads for fritidssejlere og erhvervet bevis herfor, anses for at opfylde kravet i stk. 1, nr. 2.

Stk. 3. Søfartsstyrelsen kan under særlige omstændigheder fritage for den i stk. 1, nr. 2, anførte prøve. Fritagelse for prøven kan dog kun gives, når vedkommende dokumenterer på anden måde at have erhvervet sig tilstrækkelig teoretisk og praktisk kendskab til sejlads med fartøjer omfattet af bekendtgørelsen.

§ 3. Føreren skal under sejladsen have det i § 2 krævede bevis hos sig, og på forlangende vise det til politiet eller Søfartsstyrelsen.

• #13   23. jun 2011 tak for den berit..... smiley

• #14   23. jun 2011 Vi havde nu også fået at vide for 1½ år siden, at den der havde beviset bare skulle være i båden, men kan kun finde overstående.

• #15   23. jun 2011 Stk. 2. Bekendtgørelse nr. 185 af 26. marts 1999 om uddannelseskrav m.v. til førere af visse motordrevne fritidsfartøjer med en bruttotonnage under 20 ophæves

Ved ikke lige hvordan dette skal fortolkes?

• #16   23. jun 2011 føreren er ikke nødvendigvis ham der sejler. Det er ham der har ansvaret.

• #17   23. jun 2011 Berit. Det sidste du postede er blot at kravet om prøve for både under 20 BT er ophævet, nu gælder det for både under 15 meter da det er nemmere at kunne kontrollere i forhold til at kontrollere Brutto Tonnagen.

At være fører er ikke det samme som at være chauffør, og af samme årsag er en fører til søs blot ham der har det endelige ansvar for sit skib. Han må gerne overlade til andre personer at sejle skibet, han lader dem blot gøre det under sit ansvar.

Derfor må folk uden bevis gerne sejle båden sålænge føreren er i besiddelse af et bevis, og at han har ansvaret for sejladsen.

• Oliver S
    Oliver S Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #18   24. jun 2011 Søren L

Det er altså ikke korrekt. Har haft kontakt med dem, og der fik jeg afvide man IKKE måtte.
    Men vi bliver om andet ikke enige...

Men vi kan vel konkludere at det er anbefalet at have det, der er også lidt sikkerhed i det..

• #19   24. jun 2011 Nej, det gør vi ikke for jeg har fået fra dem at det er korrekt at man gerne må lade andre føre båden.

Såvidt jeg husker ligger der ovenikøbet en dom fra Svendborg om at det er iorden.

Det er nøjagtig samme regler for os som det er for store skibe. Jeg er skibsfører i handelsflåden må gerne kortvarigt forlade min vagt på broen og lade en anden varetage den. Såfremt der sker noget i den periode jeg er væk er det stadig mit ansvar, og ja, så vil jeg blive dømt på ikke at være til stede og passe mit job, men det er iorden at lade andre føre fartøjet.

Hvis ikke det var tilladt, hvordan skulle jeg så kunne uddanne nye sejlere i min sejlerskole?????

Der er ikke særregler for undervisere, det er den samme bekendtgørelse der gælder.

Hvis en af mine kursister laver en skade eller overtræder reglerne under et kursus er det på mit ansvar da jeg er fører af båden.

• #21   24. jun 2011 Søren L har fuldstændig ret.:)

• #22   24. jun 2011 Jeg har lige taget speedbådkørekort i Marselisborg, her fik vi at vide at vi gerne måtte lade en anden sejle så fremt vi selv eller en anden med speedbådkørekort var med om bord.. smiley

• #23   25. jun 2011 At være bådfører er IKKE det samme som at være bådstyrer !

Når man er bådfører, så har man tilsyn med sejladsen og vejleder den der styrer, det er jo heller ikke kaptajnen på færgen som fysisk styrer færgen, men derimod en styrmand....men går det galt så ender lorten hos kaptajnen da han har det fulde ansvar !

Man skal sørge for at den som har certifikatet befinder sig i båden, under sejladsen og ikke feks. i en tube bagved - så er der ingen ko på isen.

Lidt i stil med de kære redningsveste, som man ikke SKAL have på under sejlads men skal iføre sig ved nød....hvis man når det.

NB. Bemærk lige HVEM Søren L egentligt er......se hans profil og overvej om en mand med mange års erfaring i søvejsregler og mange hundrede uddannede sejlere bag sig mon ikke ved hvad han snakker om ?

• #24   25. jun 2011 ja da jeg rendte rundt som dæks hvalp , fik jeg lov til at styre en 52 m coaster igennem kieler kanal , med skipper og lods , på deres ansvar ., så mon ikke også det er tilladt med en jolle eller lystbåd .

• #25   25. jun 2011 Mig og konen tog speedbåds kort sammen fordi vi også troede af man skulle have det bare for at sejle men der fik vi afvide af sensor at der bare skulle være 1 ombord med beviset og det er i efteråret 2010 vi tog kursuset

• #26   25. jun 2011 Men vi kan vel godt blive enige om at det er sikrest at det er personen med speedbådskort der står bag roret, og ikke hans 12 årige knægt f.eks.

Jeg kan ikke præcist huske hvad vi fik at vide til speedbådskort (selvom det kun er 3 måneder siden jeg tog det smiley ), men mon ikke Søren har ret?

Kommentér på:
speedbådskort

Annonce