7.129 visninger
|
Oprettet:
Ørnvik eller ? {{forumTopicSubject}}
Kære monopol
Jeg har/havde egentlig forelsket mig i en Quicksilver, Daycruiser, 17 fod, 80hk. Men efter at ha' søgt efter mere information, så er jeg blevet i tvivl.
Tænker den er meget lig Ørnvik 510 og det er jo ikke lige frem fordi den bliver rost herinde på andre tråde .
Hvad er for og i mod og hvad er der af alternativer?
Båden skal bruges til hyggeture, lidt fiskeri, overatning 2 pers. og tænker prisen er mellem 50-80.000 incl. trailer osv.
Det skal lige siges at det skal være noget lignende Ørnvik/Quicksilver
Morten
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
Plads til at sove er jo også et rimeligt godt sted at være obs på, der er stor foreskel på hvordan man finder sig til rette, 2 på 1,65 ligger godt... men 2 på 185 ligge af helved til.
både bliver behandlet forskelligt af deres ejer, så også der er der noget at gå efter, martiale er som hovedregel også det samme, men konstruktionen kan svinge, og samle teknik er også noget du skal være obs på... der er nok lige så mange meninger om de forskellige mærker som der er både, nogle er henrygte ..andre er ved at gå amok over et mærke.
Så det er svært at sige hvad der falder i de forskelliges smag.
Gå efter hvad der er velholdt, serviceret og ligner noget som ejeren er stolt af, ved køb af brugt vil der jo altid være nogle spor efter brug.
Men hvis den opfylder dit behov og du kan lide måden den er at håndtere og bevæge sig rundt på, samt sejler som du kan lide ( nogle både hugger i bølger, andre er utrolig sidevinds følsomme osv osv ) og den er velholdt ..... ja så er du ikke gået helt galt i byen.
feb 2019
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6
feb 2019
Følger: 12 Svar: 2
Den er meget sidestabil og kan lidt af det hele. Det er ikke for sjovt den nogen steder bliver sammenlignet lidt med en berlingo
Det er som Kim s skriver er den vedligeholdt med kvitteringer osv. Vil jeg heller ikke være nervøs.
Jeg kan anbefale følgende ud fra egen erfaring:
-Køb ikke en i 500 serien med under 60 hk da alt andet er for lidt hvis i er mere end 2 i båden.
-Køb ikke en der er bundmalet da skader kan være skjult.
-Køb en med så meget udstyr som muligt da det er billigere end at skulle købe det selv.
-Køb den om vinteren / efterår og ikke i foråret / start på sommeren der er prisen højere.
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
MEN heller vente og få det man vil ha`... end at fortryde efter et par ture... det er jo ikke ligefrem småpenge bøtten der skal tømmes... og lige så snart man har fået båd... ja så løber det stærkt, så skal man lige ha og lige ha.. uha uha det løber MEGET hurtigt op.
OG DET ER VANEDANNENDE ....åååååhhhhhhh så fedt
feb 2019
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 131 Både: 2 Emner: 38 Svar: 826
https://www.baadgalleri.dk/forum/generel-diskussion/155472-ht_baad_soeges_
feb 2019
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 304 Både: 4 Emner: 27 Svar: 1.154
Og man bør da prøvesejle inden evt handel.
Min mening...
dec 2008
Følgere: 13 Både: 1 Emner: 10 Svar: 71
Jeg ville ikke tøve længe med at købe en Ørnvik med 80hk.
Mvh
Leif
mar 2015
Følger: 2 Følgere: 15 Både: 2 Emner: 9 Svar: 245
Meget er jo et kompromis mellem komfort og sejlegenskaber. En 20 fods "container" og en lang "stoppenål" repræsenterer hvert yderpunkt. Står man 3 mand og fisker i samme side af en smal båd siger det lidt sig selv, eller har man en kahyt der tager halvdelen af pladsen, men kun bruges til udstyr vælger man noget andet næste gang.
Har haft lidt forskellige både, og foretrækker en forholdsvis bred båd med gode aflåselige stuverum, og har ikke brug for overnatning. Skal den også bruges til vandsjov, skal der mindst 60-70 hk til.
Topfart er sjovt at prøve af og dyrt, men bruges i praksis sjældent.
Bundtræk til vandsjov og/eller sejlads med flere personer er meget mere brugbart.
feb 2019
Følger: 12 Svar: 2
https://www.dba.dk/quicksilver-daycruiser-17/id-1051626242/
dec 2008
Følgere: 13 Både: 1 Emner: 10 Svar: 71
Mvh
Leif
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 131 Både: 2 Emner: 38 Svar: 826
Nå men Jens har pointeret et vigtigt punkt, for det ser ud til at bådens egen vægt ligger over det traileren er beregnet til at bære.
https://www.boats.co.uk/boats-for-sale/quicksilver-500-pilothouse-1496/
Er ikke klar over om linkets beskrivelse er incl motor, og vil angate at den viste er en lille smule lettere men nok ikke mere end 50-100 kg.
Jeg lille nok bede sælger om at dokumentere bådens egen vægt med det udstyr der nu er på set-oppet.
Om ikke andet så tryk ham hårdt i pris, hvis du skal have bøvlet med at sælge traileren og købe en ny der passer til båd og udstyr. (traileren ser gammel ud for en Brenderup at være, de har haft de blå plastik skærme i mange år nu.)
Og husk at man får ikke så meget mere for "bilen" fordi der er brede fælge,og flammer hen ad siden.
;
feb 2019
feb 2019
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 766
De kommer af og til, til salg.
Stabil og velsejlende båd. Havde mange gode ture
mar 2015
Følger: 2 Følgere: 15 Både: 2 Emner: 9 Svar: 245
http://download.brunswick-marine.com/download/dosearch/DESCRIPTION/desc;jsessionid=1p485m6ju07vt?lang=EN&categories=&mod=3
Søren
feb 2019
Hvad fik du for din ryds? Hvis du vil fortælle det
Men det er en flot båd.
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 766
Skulle jeg have en igen er 50hk minimum. Gerne 80 eller 90hk.
Ørnvik eller ?