{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.753 visninger | Oprettet:

Morten R
Morten R
Tilmeldt:
4. feb 2019
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6

Ørnvik eller ? {{forumTopicSubject}}

Kære monopol smiley

Jeg har/havde egentlig forelsket mig i en Quicksilver, Daycruiser, 17 fod, 80hk. Men efter at ha' søgt efter mere information, så er jeg blevet i tvivl.
Tænker den er meget lig Ørnvik 510 og det er jo ikke lige frem fordi den bliver rost herinde på andre tråde smiley .
Hvad er for og i mod og hvad er der af alternativer?

Båden skal bruges til hyggeture, lidt fiskeri, overatning 2 pers. og tænker prisen er mellem 50-80.000 incl. trailer osv.

Det skal lige siges at det skal være noget lignende Ørnvik/Quicksilver

Morten


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ørnvik eller ?
  • #1   4. feb 2019 Både der minder om Ørnvik/Quicksilver men er i bedre kvalitet kunne være Galia 485 eller 565 Cabin, Jeanneau Merry fisher 480 eller 530 Cabin, Drago 510, 540, 550, det bliver dog nok svært at finde inden for budgettet. Personlig ville jeg heller have en HT båd hvis der skal overnattes i så lille en båd, fx Crescent Gemini 480 eller 535 classic, Bella 530 classic, Ryds Camping, aller div. Uttern og ældre Ørnvik modeller (dem der er produceret i Sverige).

  • #2   4. feb 2019 Vil sige at det bedste du kan gøre er at tage ud og kigge og evt få nogle prøve ture i de forskellige både du syntes om.
    Plads til at sove er jo også et rimeligt godt sted at være obs på, der er stor foreskel på hvordan man finder sig til rette, 2 på 1,65 ligger godt... men 2 på 185 ligge af helved til.
    både bliver behandlet forskelligt af deres ejer, så også der er der noget at gå efter, martiale er som hovedregel også det samme, men konstruktionen kan svinge, og samle teknik er også noget du skal være obs på... der er nok lige så mange meninger om de forskellige mærker som der er både, nogle er henrygte ..andre er ved at gå amok over et mærke.
    Så det er svært at sige hvad der falder i de forskelliges smag.
    Gå efter hvad der er velholdt, serviceret og ligner noget som ejeren er stolt af, ved køb af brugt vil der jo altid være nogle spor efter brug.
    Men hvis den opfylder dit behov og du kan lide måden den er at håndtere og bevæge sig rundt på, samt sejler som du kan lide ( nogle både hugger i bølger, andre er utrolig sidevinds følsomme osv osv ) og den er velholdt ..... ja så er du ikke gået helt galt i byen.


  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #3   4. feb 2019 Tak, må sige at det som 1. gangs køber er svært. Og det er heller ikke nemt at prøve sejle da de fleste ligger på traileren smiley

  • morten O
    morten O Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 12 Svar: 2
    #4   4. feb 2019 Jeg har selv tidligere ejet en quicksliver 510 og det er i min verden en god begynder båd.
    Den er meget sidestabil og kan lidt af det hele. Det er ikke for sjovt den nogen steder bliver sammenlignet lidt med en berlingo smiley

    Det er som Kim s skriver er den vedligeholdt med kvitteringer osv. Vil jeg heller ikke være nervøs.
    Jeg kan anbefale følgende ud fra egen erfaring:
    -Køb ikke en i 500 serien med under 60 hk da alt andet er for lidt hvis i er mere end 2 i båden.
    -Køb ikke en der er bundmalet da skader kan være skjult.
    -Køb en med så meget udstyr som muligt da det er billigere end at skulle købe det selv.
    -Køb den om vinteren / efterår og ikke i foråret / start på sommeren der er prisen højere.


  • #5   4. feb 2019 Ved godt det er lidt bøvlet at prøve sejle, men ligger den på trailer og sælger vil sælge, ja så aftaler man bare at mødes i den havn sælger normalt bruger ( hvis han er fast bruger af slæbestedet har han sikkert et rampekort ) og så kan du jo også se om trailer er nem at bruge og at den virker som den skal ( spil, bundruller, sideruller ) båden skal helst glide lige så stille og roligt af, og ikke ligefrem skubbes af med kraft. ( husk at sige du gerne vil overvære at den sættes i fra traileren )
    MEN heller vente og få det man vil ha`... end at fortryde efter et par ture... det er jo ikke ligefrem småpenge bøtten der skal tømmes... og lige så snart man har fået båd... ja så løber det stærkt, så skal man lige ha og lige ha.. uha uha det løber MEGET hurtigt op.
    OG DET ER VANEDANNENDE ....åååååhhhhhhh så fedt smiley


  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #6   4. feb 2019 Lyder fornuftigt og vanedannende smiley tak for rådet

  • #7   5. feb 2019 Hej Morten, Der var en tråd med lignende emne for et stykke tid siden, måske du kunne finde inspiration der også.
    https://www.baadgalleri.dk/forum/generel-diskussion/155472-ht_baad_soeges_


  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #8   5. feb 2019 Tak, Thomas.. jeg lurer lige smiley

  • #9   5. feb 2019 Ligger båden på en bådtrailer, tager det IKKE mange øjeblikke før båden er søsat og der kan prøvesejles, det bør ikke være en undskyldning fra sælger ved køb af en trailerbåd.

    Og man bør da prøvesejle inden evt handel.

    Min mening...


  • #10   7. feb 2019 Jeg har en Ørnvik 510 med en 60 HK Mercury og er yderst tilfreds med den vi sejler mange ture i Flensborg fjord,dog er 60hk lige i underkanten når vi er 4 voksne i båden
    Jeg ville ikke tøve længe med at købe en Ørnvik med 80hk.
    Mvh
    Leif


  • #11   7. feb 2019 Jeg mener også at sådan en Ørnvik med 80 hk lyder OK. Skrogformen på de fleste Ørnvik er ret velovervejet.
    Meget er jo et kompromis mellem komfort og sejlegenskaber. En 20 fods "container" og en lang "stoppenål" repræsenterer hvert yderpunkt. Står man 3 mand og fisker i samme side af en smal båd siger det lidt sig selv, eller har man en kahyt der tager halvdelen af pladsen, men kun bruges til udstyr vælger man noget andet næste gang.
    Har haft lidt forskellige både, og foretrækker en forholdsvis bred båd med gode aflåselige stuverum, og har ikke brug for overnatning. Skal den også bruges til vandsjov, skal der mindst 60-70 hk til.
    Topfart er sjovt at prøve af og dyrt, men bruges i praksis sjældent.
    Bundtræk til vandsjov og/eller sejlads med flere personer er meget mere brugbart.


  • morten O
    morten O Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 12 Svar: 2
    #12   8. feb 2019 af ren nysgerrighed er det denne du har kig på smiley ?
    https://www.dba.dk/quicksilver-daycruiser-17/id-1051626242/


  • #13   8. feb 2019 Jeg kan se at du er fra Sønderjylland jeg bor selv i Gråsten og for nok båden i vandet i april så kunne du jo prøve en tur i min hvis det kunne ha’ din interesse.
    Mvh
    Leif


  • #15   8. feb 2019 Nu er Quicksilvers hjemmeside KUN baseret på fremadrettet salg. Derfor er den pisse dårlig mht historik. Men sådan er det nok med discount salg, sell and forget. Nå men det er min mening med selskaber der ikke supportere det di har solgt.
    Nå men Jens har pointeret et vigtigt punkt, for det ser ud til at bådens egen vægt ligger over det traileren er beregnet til at bære.
    https://www.boats.co.uk/boats-for-sale/quicksilver-500-pilothouse-1496/
    Er ikke klar over om linkets beskrivelse er incl motor, og vil angate at den viste er en lille smule lettere men nok ikke mere end 50-100 kg.
    Jeg lille nok bede sælger om at dokumentere bådens egen vægt med det udstyr der nu er på set-oppet.
    Om ikke andet så tryk ham hårdt i pris, hvis du skal have bøvlet med at sælge traileren og købe en ny der passer til båd og udstyr. (traileren ser gammel ud for en Brenderup at være, de har haft de blå plastik skærme i mange år nu.)
    Og husk at man får ikke så meget mere for "bilen" fordi der er brede fælge,og flammer hen ad siden. smiley
    ; smiley


  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #16   8. feb 2019 Tak for svaret. Ja det var båden jeg havde kig på. Men kigger videre for nu forlanger han 110.000 for den. Klargjort med service osv. Det vil jeg ikke give. Men kigger videre på jeres andre forslag. Tak og god weekend smiley

  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #17   8. feb 2019 Tak Leif. Det kunne jeg godt tænke mig.

  • #18   12. feb 2019 Jeg var glad for min Ryds 510 MC
    De kommer af og til, til salg.
    Stabil og velsejlende båd. Havde mange gode ture


  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #20   12. feb 2019 Hej Jonas.
    Hvad fik du for din ryds? Hvis du vil fortælle det smiley Der er ingen tilsalg hvis jeg søger.
    Men det er en flot båd.


  • #21   12. feb 2019 Mener det var 82500.
    Skulle jeg have en igen er 50hk minimum. Gerne 80 eller 90hk.


Kommentér på:
Ørnvik eller ?

Annonce