{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Ørnvik 510
  • #1   11. feb 2009 Har sejlet lidt i en 510 med 60. Og det var ingen god oplevelse, den havde svært ved at kommme op at plane med 2 voksne i, den en voksne skulle helst ned i kahytten før der skete noget, og er der lidt vægt agter kan kan det ikke lade sig gøre. Rammer man en større bølge eller drejer lidt skarpt, går den ud af plan og man må starte forfra. Vil anbefale dig at få en prøvetur inden du handler. Måtte selv sælge en 460 Cruiser med 40 hk. efter 2 måneder og en masse arbejde for at få den til at plane nemmere.

  • #2   11. feb 2009 Bent N har ret - Korrekt valg af propel løser dette problem. Har selv sejlet flere ørnvik 510'ere med en 60 hk, og de sejlede fint med den rette propel. Problemet er at den 50 hk leveres med en standard propel, og det er ofte er den der bliver brugt.

  • #3   11. feb 2009 Uanset hvad skal man ikke forvente en speedbåd, eller en båd til vandsport. Generelt syntes jeg at Ketners kampagnetilbud (båd + motor) er lidt undermotoriseret. Til en Ørnvik 510 ville jeg overveje en 75 hk. måske optimax der vejer lidt mindre end 4-takt og har lidt bedre optræk. Problemet er prisen blive ret høj i forhold til parmetilbudet med 60 hk..

  • #4   11. feb 2009 Ja de er sikkert til at snakke med hos Kentner, tror også de kan mærker lidt krise. De har i hvert fald sat nogle af deres lidt dyre både gevaldigt ned. http://www.ketner-outdoor.dk/public/dokumenter/Midlertidige-dokumenter/Boatshow2009/Flyer-210x297.pdf

  • #5   11. feb 2009 Ja, prøv og se hvor mange Ørnvik 460/470 C og 510 C med 40 - 60 hk. der bliver sat til salg efter bare en sæson. Den 460 jeg havde for et par år siden kom op på 3 ejere på under 2 år da jeg solgte den. Selv om det er en begynderbåd, er jeg sikker på det skyldes at folk er skuffet over den. En 540 med 135 hk. det lyder sku sjovere, men nok også¨lidt dyre smiley

  • lennart k
    lennart k Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #6   12. feb 2009 Mange tak for nogle meget informative svar. Jeg skal vist se mig om efter noget med lidt flere HK hvis vi skal være 4 ombord.

  • #7   12. feb 2009 Hvis du skulle vælge en 510 cruiser, så køb en brugt hvor første ejer har taget den store afskrivning. Jeg tabte hedigvis kun 2000 på mit fejlkøb da jeg var 2. ejer. Der er som sagt en del brugte sæt.

Kommentér på:
Ørnvik 510

Annonce