{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  påhængsmotor
  • #1   25. aug 2012 Procentvis vil du jo få 28% flere heste på røven.
    Mercury vejer så noget mere end Tohatsu motoren.
    Så slut resultatet vil nok være 20-25% mere power.


  • Joakim B
    Joakim B Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #2   27. aug 2012 Men en 2-takter er da mere hidsig??

  • #3   27. aug 2012 Joakim. 100 heste er 100 heste. Ja, en totakt'er når sin topeffekt hurtige end en 4 takter.. En totakter har sin fordel i at den laver effekt hver gang der er kompression. En firetakter skal jo bruge en af sine omdrejninger på at puste udstødningsgassen ud. Jeg ville til hver en tid vælge en 2 takts maskine hvis vi er nede i de få heste.. Der vejer 4 takteren sku for meget til at være værd at slæbe rundt på.. Og har alt meget vedligehold fremfor 2 takt.. Det er min mening. Se evt. om du kan finde en brugt 2t med indsprøjtning.. Det er noget nær det bedste i den klasse..

  • #4   27. aug 2012 ja ved godt 2 takt er mere hidsig men er også lidt interessert i benzin økonomi og så larmer sådan 4 takter heller ik så meget smiley

  • Joakim B
    Joakim B Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #5   27. aug 2012 Nickolaj: I en motor er der også noget der kaldes moment?

  • #6   28. aug 2012 @Joakim, ja det er der, det er opgivet i newtonmeter. Oftest har en 4t på 25 heste flere nm end en 25 hestes 2t. Det skyldes at en firetaker kræver flere kubik for at kunne yde samme antal heste som en dejlig simpel 2t. Efter min mening har du ikke det store at bruge momentet hel nede i omdrejninger til noget, eftersom belastningen på propellen stiger i takt med omdrejningerne, gælder det om at nå topeffekten hurtig. Hvis ikke det var for alle de miljøkrav der skulle overholdes- ja så var det ret begrænset hvad vi havde set af 4t motorer inden for båd, cross, speedway osv..

  • #7   28. aug 2012 Selvfølgelig har firetakteren en dejlig fordel i varieret sejlads. Dens effekt er mere ligeledt fordelt over omdrejnings spekteret, og man behøver nødvendigvis ikke sejle topeffekt for at få røven ud af vandskorben..

Kommentér på:
påhængsmotor

Annonce