{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.970 visninger | Oprettet:

Steven S
Steven S
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21

sejlbåd som motorbåd ???? {{forumTopicSubject}}

hey ville hører om man kan tage en sejlbåd så som den her
(link fjernet)

og bare sætte en påhængsmotor på den og så sejle med den på den måde ? min tanke er lidt en sejlbåd som rel er lang og med go plads på dækket og så har den lidt plads i hytten til man kan spise og sove og sånn så var en billig måde og få en hygge/fiske båd på

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sejlbåd som motorbåd ????
  • #1   17. apr 2013 det kan man sagtens, en 8-10hk ekstra langbenet vil være at fortrække, så du har lidt power til at manøvrer i havne områder! smiley

• Steven S
    Steven S Tilmeldt:
    mar 2013

#2   17. apr 2013 skal der ikk mere til ?

• #3   17. apr 2013 ikke nødvendigt, vi har sejlet med 6hk på drabant 22, og 9.9 hk på en granada 24 den blev dog stjålet så vi sejler nu en 8hk yamaha på granada 24'eren, og det fungere rigtig godt

• Steven S
    Steven S Tilmeldt:
    mar 2013

#4   17. apr 2013 okay men kommer i også fremnår der blæser lidt med så lille motor til så storbod ?

• #5   17. apr 2013 ja da smiley

• Steven S
    Steven S Tilmeldt:
    mar 2013

#6   17. apr 2013 okay så hvis jeg smider en 10-15 hk på er det ingen problem med at komme ind i stærk vind

• #7   17. apr 2013 Du sejler vel ikke i alt for dårligt vejr uanset hvad?

• Steven S
    Steven S Tilmeldt:
    mar 2013

#8   17. apr 2013 nej nej slet ikk smiley skal ikk ud hvis der er særlig meget vind smiley

• #9   17. apr 2013 Så er det da rigeligt med 10 hk ca smiley medmindre du vil trække vandski med sejlbåden selvfølgelig smiley

• Steven S
    Steven S Tilmeldt:
    mar 2013

#10   17. apr 2013 nej det der kunne komme på tale der skulle etfer den var en ring men det er kun til når konen er i dårlig humør så kan hun side der ude i og surmule smiley

• #11   18. apr 2013 Jeg har også en bekendt som har lavet en sejlbåd om til en motorbåd. Han savede det halve af kølen af, og satte et stort motorbeslag bag på og vupti, havde han en motorbåd. Men så er det selv følgelig slut med sejl.

• #12   18. apr 2013 Det er ellers en fin båd du linker til smiley

• Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 6
    #13   19. apr 2013 Ikke bare kan man, men det giver også en super moterbåd til dem der har tid til at se sig omkring undervejs. På amerikansk heder fænomenet en stroller. i usa har de mange mindre gamle sejlbåde med dårlig rig, pga deres tendens til at købe nyt og smide det gamle væk, En god strategi ser ud til at være at skrue kølen helt af og bolte en god stålplade på samt smide en trillebørfuld beton under dørken. Sejlbåde er fra start designet til at skyde god fart med ganske lidt energi, så op til 30 fod er 9,9 hk rigeligt. Større motor betyder større risiko for tyveri mere brenstof forbrug ved samme fart, mere vægt, kraftigere beslag, større regninger efter forårsklargøringen. Men ikke mere fart da en displacement båd ikke kan plane men til gengæld ikke kræver ret meget energi til fremdrift. Så istedet for at hugge små sejlbåde op fordi det er alt for dyrt at vedlige holde riggen burde mange flere benytte sig af chancen for en billig båd med meget lidt vedligehold og meget få drift omkostninger. Min personlige erfaring med børn ombord er at de virkelig ikke gider sejl, men er helt ville med alle de lavvandede bugter vi har ingen andre end lette joller kan komme ind for at fiske krabber og dase i solen hele dagen, den kår også rent ind hos konen. En sejlbåd der har fået amputeret kølen kan virklig snige sig ind steder andre ikke kommer, Dvs nul havnepenge, ungerne kan selv løbe i land og komme om bord igen og bål på stranden om aftenen. Super romantisk for par med og uden børn, den skulle være nem at få godkendt hos finansministeren og resten af året har du en super sødygtig båd til fiske turen med vennerne.

• Steven S
    Steven S Tilmeldt:
    mar 2013

#14   21. apr 2013 okay jamen skal det sige at en på 22 fod ville en 6 hk være nok ?

• #15   21. apr 2013 Det skulle være nok. Jeg ville nok personlig foretrække en 10-15 hk, så motoren ikke skulle slide alt for meget i det. Det er jo trods alt din eneste fremdrift, også ville det ikke gøre noget hvis du havde lidt overskud....Men som sagt er det ok med 6 hk.

• Steven S
    Steven S Tilmeldt:
    mar 2013

#16   21. apr 2013 okay der sider nemlig en 6 hm på den nu den jeg har set lidt på men så skal jeg da bare ha en med de der 10-15 hk på den istedenfor

Kommentér på:
sejlbåd som motorbåd ????

Annonce