{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.709 visninger | Oprettet:

katten i sækken. {{forumTopicSubject}}

Hej der ude. smiley

Jeg har nu kigget efter en sejlbåd i noget tid.
Men ville gerne høre hvordan jeg sikre mig at købe en båd uden problemer.
Ville jo helst ikke købe katten i sækken,
Så hvad gør jeg?
Skal jeg Holde mig fra brugte både på dba ? Skal jeg kun handle hos forhandlere ?
PS. Det er en sejlbåd på ca. 25 fod jeg er på udkig efter .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  katten i sækken.
  • #1   27. aug 2014 Tag en bådsagkyndig med når du skal ud og kigge på båd. køb kun både der ligger i vandet, bed evt. sælger om en fælles tur med ham/hende. ( giver hurtigt et billede om han/hun har styr på sin båd ) Tag pejling af olie for at se om den er i orden, evt. mærke om der er møg i olien. Kig efter skader i skrog og rig, ( hvordan er de lavet hvis det er ) har han/hun nogle faktura på eftersyn osv. Desperate sælgere er et dårligt tegn.
    Men man kan aldrig være sikker når man køber båd. Så brug øjnene og hovedet. gennemgå tingene, også selv om du falder pladask for båden.

• #2   27. aug 2014 Wessel -> En bådsagkyndig, Tænker du på at tag en bådforhandler med ud? eller hvordan finder jeg sådan en?. Måske et dumt spørgsmål men er på bar bund og vil gerne sikre mig inden smiley og tak for svaret

• #3   27. aug 2014 Jeg var også på bar bund da jeg købte båd. Jeg læste og googlede alt hvad jeg kunne om båd køb. Gennem nogen der kender nogen osv. der har haft båd i mange, år fik jeg en gennemgang af hvad jeg skulle kigge efter og hvad deres erfaringer er. Derudover har jeg besøgt og talt med en række både forhandlere og kigget på mange både. Nogle forhandlere er meget reele og hjælpsomme med at svare på de spørgsmål man har. Jeg har købt en båd der står i kommission hos en forhandler. Det kan være helt ok at købe via en annonce i DBA, du kan også overveje at købe i Sverige på blocket.se

• #4   28. aug 2014 Nej jeg ville ikke bruge en bådforhandler. at sælge både og efterse både er på ingen måde det samme. Giver lige et link du kan kigge på.
    http://www.baadkonsulenten.dk/

Jeg giver dig også lige en artikel, der kommer nærmere ind på det at købe båd mm.
    (link fjernet)

• #5   28. aug 2014 Du skal bare bruge din sunde fornuft og så forvente der må skulle laves noget når du er nede på det pris niveau

• #6   28. aug 2014 #5.

Hvor står hvor meget de vil give for båden?

• #7   28. aug 2014 Hmm ja jeg læste forkert troede de 25 var tusinde

• #8   28. aug 2014 Sund fornuft er godt. specielt hvis man ved hvor den skal bruges. Det kan godt være lidt svært at kigge efter fejl og mangler, hvis man ikke ved hvor og hvad man skal kigge efter. Anbefaler en bådsagkyndig under alle omstændigheder. Hvis man mener en sagkyndig er lige dyrt nok, kan man evt. henvende sig til en bådebygger, de er billigere og måske lige så gode.

Kommentér på:
katten i sækken.

Annonce