{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at ligge for anker??
  • #1   15. jul 2015 hvorfor dælen skulle du tage motoren af og smide i vandet ??? smiley
    du må ikke ligge i sejlruter, men det vil du vel heller ikke .
    er lidt i tvivl om du vil ligge for anker eller svaj , vil du ligge et sted fast ? eller vil du ligge og spise/sove/bade ?

• #2   15. jul 2015 Hvis du har et sø kort så kan du se hvor du ikke må ankrer og så selvfølgelig ikke i en sejl rande som der er også er skrevet og så skal du huske på at det ikke er dit anker der holdet båden den er kan med til at holde den Line eller kæder du bruger fast på bunden

• #3   15. jul 2015 Se menuerne til venstre     

Som en tommelfingerregel skal vægten af ankeret + vægten af kæden være det samme som bådens længde i fod.  F.eks. bør en 30 fods båd mindst have 15 kg anker + 15 kg kæde. 

Ankertrossens længde skal minimun være 5:1 i forhold til vanddybden.  Ved ankring på 8 meter vand, stikkes altså mindst 40 meter trosse ud.  Ved kraftig vind bør forholdet være 7:1.

• #4   15. jul 2015 lavede en copy pasta. ... så fik lige lidt for meget med i toppen. men tror du ser hvad der menes.

• #5   15. jul 2015 Husk at tænde din ankerlys hvis det er mørkt.

• hest h
    hest h Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #6   16. jul 2015 mente at smide selve båden ud i vandet, og tage motor med hjem i tilfælde af tyveri
    men mener bare at ligge den ude ved kysten, så jeg kan gå ud til den med vaders
    men det er en 14 fods
    så det er vel 7kg anker og 7 kg kæde og 5 meter snor ?

• #7   16. jul 2015 Da det er en fast ankerplads til din båd, så ville jeg vælge udstyr til dette formål.
    http://tempobaadudstyr.dk/product/p-ring-25-kg-komplet-saet-31367/

• #8   16. jul 2015 Ja der er forskel på at lægge for anker og lægge for svaj

• #9   16. jul 2015 Præcis, du må ikke bare opbevare din ubemandet båd på hver som helst offentligt kyst.
    At ligge for anker nogen timer eller natten over er hele noget andet ende at opbevare din båd i offentligt vand fordi du vil ikke investere i en trailer eller leje en jolleplads. smiley

• hest h
    hest h Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #10   16. jul 2015 de steder hvor der er jolle plads er der venteliste, men jeg tror det er at ligge for svaj så, men der er en hjemmelavet trailer med til den, så den kan blive svær at fragte på en vej???

• #11   28. aug 2015 Så vidt jeg ved er der ikke nogen som helst der kan forhindre dig i at ligge for svaj ud for en kyst! Det er bare ikke sikkert at du må slå en pæl i men, du må til hver en tid lægge noget på bunden og fortøje dig til. Min fars kammerat havde gjort der i Bisserup fjord omme ved Holsteinborg og de ville have at han flyttede den, men efter megen ballade frem og tilbage måtte de gi sig, så længe han ikke havde slået en pæl i.

Kommentér på:
at ligge for anker??

Annonce