{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Told og Moms
  • #1   2. feb 2008 Sverige er EU derfor skal du ikke betale told og moms i Danmark af varer købt i Sverige

    Sverige har "diggerentieret" moms det betyder at både etc har 25 % moms fødevarer har kun 12% og andre varer (fx skiliftkort bøger etc) er helt momsfri

    I Danmark har vi 25% moms på alt (incl bilafgifterne som man også beregner 25% moms på) men i bla. Sverige er der forskellig moms - og ingen bilafgifter


  • #2   2. feb 2008 Der skulle stå differentieret moms og ikke diggerentieret - beklager slåfejlen

  • Becool !
    Becool ! Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
    #3   2. feb 2008 EN N - Takker for svarene, tænkte mere hvis jeg hentede en båd fra USA til sverige smiley har de også told?

  • #4   2. feb 2008 Samme told, 3%, gælder i Sverige som i DK - Tyskland er billigere.

  • Becool !
    Becool ! Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
    #5   2. feb 2008 Ok, er det ikke noget med at tyskland har 19%moms? og hvad med told der?

  • #6   2. feb 2008 1,2 eller 1,5% SVJH

  • #7   2. feb 2008 Rigtigt - der er heller ikke moms på fx busbiletter.

    Men det der betyder noget - fx folks madvarer - de er med fuld 25% moms i danmark - i danmark har man ingen differentieret moms.

    Jeg husker i Nyrups tid - der spurgte en journalist om man ikke kunne lave en lavere momssats på fx fødevarer - men Nyrup svarede at det var umuligt administrativt og man derfor kun havde en momssats - jeg husker jeg kogte - for i fx Sverige har man i en menneskealder haft differentieret moms og det fungerer uden problemer


  • #8   4. feb 2008 Og veteranbiler importeret til Danmark.
    Becool, Det skal dælme være en dyr båd hvis det skal betale sig at kører den igennem Tyskland.

    Per.


Kommentér på:
Told og Moms

Annonce