{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.551 visninger | Oprettet:

Påhængsmotor på stor båd kan man det?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har som i kan se købt en Folkparca 21, der har ligget en benzin i, men den gik i stykker, og sælger har købt en diesel motor og lagt i, men er ikke blevet færdig.

Nu er jeg så i den situation, at jeg skal sejle 200 km om året, og lige nu har jeg mest lyst til at sælge den diesel der ligger i båden, og købe en måske 15 hk 4 takt, og sætte den på isteden for, for der er alligevel nogle timer i at satte den diesel til, med ledninger osv, og det er jeg ikke så skrap til.

Vil det ikke virker okay med en 15 hk motor bagpå, til cruisning?? eller har i andre forslag?
Motoren er en volvo penta MD2B diesel, med gearkasse.
Thomas


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Påhængsmotor på stor båd kan man det??
  • #1   2. aug 2009 Advanceret, vil jeg ikke kalde min ide, men en stålplade, såt fast i træ på badebro, og så montere motor som man nu gør, skal self finde ratstyring der passer til, og så gas gear kabler, men så dyrt kan det da ikke være.

    Billed af det jeg ville lave. http://peecee.dk/upload/view/183793

    Man skal jo også tænke på at jeg får penge for diesel motoren.
    Thomas


  • #2   2. aug 2009 MÅSKE ville de 5-10 hk også være nok, ved ikke lige hvor stor motoren bliver, men den skal være økonomisk.
    T


  • #3   2. aug 2009 Ja til jeg blev milionær, lige nu kan det næsten ikke hænge sammen, og lige pt bruger vi den kun til sommerhus, og med de småture vi sejler, tror jeg påhæng er nemmest, hurtigst og billigst
    Der kan stå 200 kg min på badebro, så mon ikke det kan holde.
    T


  • #4   2. aug 2009 få dog et tilbud/overslag fra et par forskellige bådmekanikere på at få den diesel lagt i..

  • #5   2. aug 2009 så har du lidt at gå ud fra

  • #6   2. aug 2009 Den ligger i, men syntes slet ikke jeg kan se hoved og hale i det, det er jo ikke en bil benzin motor, og den er vist ferskvandskølet, men hvor og hvordan det hænger sammen ved jeg ikke, jeg må lige overveje det så.
    Syntes bare det lød nemmere at få 10000-12000 kr for den diesel der lå i, og købe noget jeg har forstand på, lige som når sejlskibene bruger påhængsmotor til at komme afsted, hvir de ikke kan bruge sejlene.
    T


  • #7   2. aug 2009 en diesel er da klart at foretrække i sån en skiv. der er heller ikke så meget tænding osv der kan gå galt den kører på kompressionen. og ferskvandskølingen er da bare endnu et + der gør at den holder længere.

    få du en bådmekaniker til at kigge engang på det og give en pris, og evt samtidig fortælle dig lidt om maskinen


  • #8   2. aug 2009 det burde da være rigtig nemt og få den diesel til og spille hvis den ilgger i og er nivileret rigtigt. det med kabler, og el er nemmere på en diesel end på en benzin.
    hvis alt det mekaniske er lavet rigtigt og det bare er og tilslutte den tager det en bådmekaniker, eller en med forstand på det højst en dag og få den til og køre. Min nabo og jeg lagde en diesel i hans båd på en weekend, og der tog vi os go tid.


Kommentér på:
Påhængsmotor på stor båd kan man det??

Annonce