{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Ingen gnist på tændrør
  • #1   14. apr Kondens/vand i strømfordelerdæksel.

  • #2   14. apr Den gnister fint nu for masser brændstof men starter ikke den er ikke engang tæt på

  • #3   14. apr check brændstof for vand, evt dræn karburator og skift brændstoffet ud. Der kan også være kommet vand/kondens i din benzintank her over vinteren.
    Og skift til nye tændrør, også selvom de umiddelbar slår gnist i det fri. Så er det ikke altid at de kan, under tryk, i tændings tidspunktet.


  • #4   14. apr Kan også være at den er druknet i benzin, da gnisten forsvandt. For hvis der er vand i strømfordeleren, viser problemet sig først når der opstår lidt varme og vandet i strømfordeleren begynder at danne vanddamp. Men nye tændrør er et must!!!

  • #5   14. apr Den har stået natten over og haft tændrør så alt benzin kan komme ud stadig intet liv. Der intet vand i strømfordeler

  • #6   14. apr Sejlede i fredags uden problemer så det burde ikke være kondens i tanken

  • #7   14. apr Har du skiftet til nye tændrør?

  • #8   14. apr Ja nye tændrør for 12 timer siden

  • #9   14. apr Når du forgæves har prøvet at starte, så prøv at tage et tændrør ud og se om det er vådt eller tørt. (Vådt er for meget benzin, kan være svommer der hænger) Og hvis de er tøre så kan det også være svømmer problemer eller benzinpumpen der ikke fungere ordentlig.

    Våde eller tørre tændrør efter startforsøg??


  • #10   14. apr Har ikke tjekket alle om de var våde men tjekket lige en før idag og den var våd efter jeg har prøvet og starte

  • #11   14. apr Når man forsøger at starte, bruger startmotoren meget strøm. Og hvis der er opstået en dårlig forbindelse i tændings systemet. Så kan det være at der ikke er nok power tilbage til at få gnisten til at springe. Check dine ledninger og forbindelser for ir og løse forbindelser.
    Hvis der er en gammel motor med platiner så bør de nok serviceres/skiftes, og skifte kondensatoren.


  • #12   14. apr Jeg prøver lige tjekke kabler motor er en helt ny

  • #13   14. apr Et vådt tændrør, betyder ofte at der ingen gnist er, eller at den får alt for meget brændstof. Hvis det er det sidste ville jeg tro at den ligesom, slår et par prutter og så bliver død der efter. Dette forudsat at alle tændrør er tørre, og motoren ikke er oversvømmet i benzin ved startforsøget.

  • #14   14. apr Hvis jeg forsøger starte længe kan den godt komme med et knald fra kaburator. Er det for meget benzin? Syns bare det mærkeligt hvis den for formeget eller for lidt når den sejlede fint dagen forinden

  • #15   14. apr Ok, Så din video. Syntes at du skulle oprette båden så vi kan se dit fine skib smiley
    Jeg syntes at dit batteri ser lidt pjevset ud, måske du skulle prøve med et batteri med lidt mere power på. Prøv evt også at måle hvor mange volt der kan måles på batteriet i start øjeblikket.
    smiley


  • #16   14. apr Ja jeg skal også have den oprettet smiley batteri er faktisk lige blevet skiftet os her i vinters men er ved lade dem helt op nu så må jeg prøve igen smiley

  • #17   14. apr Du bør bruge et rigtigt start batteri til motoren, lige som til din bil, og der skal være nok start-AMP tilrådig. Det man kalder et marine batteri, er det der bruges sekundært til forbrug. og man installere et skillerelæ til at sikre at der er strøm nok på start batteriet.

  • #18   14. apr Okay jeg takker rigtig mange gange for hjælpen jeg prøver kigge på de batteri når de ladet helt op og ser hvad der så sker

Kommentér på:
Ingen gnist på tændrør