{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Ørnvik 510 med Mercury EFI 60 hk - valg af propel {{forumTopicSubject}}

Der er i tidernes morgen blevet solgt rigtig mange sæt Ørnvik 510'ere med denne motor.

Jeg kunne godt tænke mig en smule mere fart end de ca 20 knob jeg kan piske den op på nu.

Beklager at jeg ikke kan sige noget fornuftigt om hvad der sidder på den nu andet end det er en 3-bladet propel- men hvad er Jeres tanker om valg af alternativ propel hvis jeg ønsker lidt mere fart ved lidt færre omdrejninger?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ørnvik 510 med Mercury EFI 60 hk - valg af propel
  • #1   1. aug 2019 Hvad sejler du med af omdrejninger ved fuld gas. Din motor skal op og ligge tæt på Max anbefalet rpm, det står nok i din instruktionsbog til motoren hvad der anbefales(kræver du har en omdrejningstæller i båden) derefter kan du beregne din propel størrelse osv..
    20 knob er ikke meget på 60 hk, der må være et eller andet galt et sted.


  • #2   1. aug 2019 Jeg har desværre ikke omdrejningstæller i båden, så jeg ved ikke hvor mange

  • #4   1. aug 2019 start med at installere en omdrejningstæller inden du investere i diverse propeller!
    hvis du vil sejle hurtigere med færre omdrejninger (og vi ikke snakker tophastighed) kan du bare gå en stigning op
    din topfart bør ligge indenfor de specificerede omdrejninger så udnytter du din motor bedst. hvis du ikke gider omdrejninger så køb en diesel smiley


Kommentér på:
Ørnvik 510 med Mercury EFI 60 hk - valg af propel

Annonce