{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
526 visninger | Oprettet:

Motor sætter ud i tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en kabinebåd med en 60 HK Johnson 2T fra '91 med styrepult styring. Den starter fint, og kører fint i frigear. Men når jeg sætter den i gear, i tomgang, sætter den ud efter 5-10 sek. Der er ingen problemer med at den sætter ud, når jeg øger omdrejningerne (gasser op). Motoren kan sagtens startes efterfølgende. Det er mest udtalt når jeg går fra frigear til at sætte i gear i tomgang, altså ikke særlig udtalt når jeg går fra høje omdrejninger til tomgang. Ovenstående sker såvel med kold motor, som med gennemvarm motor.
Har i ideer til, hvad der er galt, hvad jeg gør ved det.? Hvor går jeg igang med at fejlfinde?
Jeg skal måske lige nævne at min tekniske kunnen ikke rækker til f.eks. at adskille karburatorer, men jeg kan godt sætte en kompressionstester på smiley
Mvh Thomas


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor sætter ud i tomgang
  • Jonatan K
    Jonatan K Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Svar: 3
    #1   16. maj 2020 De fleste 2T motorer har to justerings skruer på karburatoren. En for høj hastighed og en for tomgang. Der skal formentlig bare juristernes på den sidstnævnte. Hvis du stadig kan se teksten plejer den at hedde idle.

Kommentér på:
Motor sætter ud i tomgang

Annonce