{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.880 visninger | Oprettet:

motor sætter ud {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har lige købt min første påhængsmotor, en johnson 3,5 hk fra 2004
Den startede fint, men på den første tur sætte den ud efter 10 min og var ikke til at starte igen.
Der var skidt i karburatoren fandt jeg ud af, og efter at have renset den, startede den igen.

Men på den næste tur skete det samme igen. Den satte ud efter 5-10 min. hvor den ellers havde kørt fint. Efterfølgende var den meget svær at starte igen. Der så ikke ud til at være skidt i karburatoren igen. Jeg tog den op af vandet, kunne så få den startet, men når jeg satte den i vandet gik den ud?? som om den ikke kunne lide at få udstødningen under vand.

Efter flere forsøg ville den dog godt køre igen, men satte på ny ud efter 5-10 min. Den ser ud til at køle ok. der kommer i hvert fald vand ud af sladrestrålen.
I går aftes gik den blev den dog varm til sidst, efter at jeg havde kørt den i et fiskenet smiley

hvad kan der være galt? forkert olieblading? bruger 1:50. tændings problemer?
jeg tror ikke benzin filtret er stoppe, der kommer masser af benzin ud af slangen i hvert fald

håber der er nogle der kan hjælpe

mvh Rasmus


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  motor sætter ud
  • #1   31. aug 2008 Er den med intern eller ekstern tank..

    har selv prøvet at glemme at åbne for tank entilen, så der kan komme luft ind, så der ikke kommer undertryk i tanken...

    Hvis man glemmer det, går motoren ud, fordi den ikke kan suge benzin ind pga. at undertrykket i tanken overstiger varkummet fra motoren...efter et stykke tid med slukket motor, udlignes trykket, og motor kan igen starte.


  • #2   31. aug 2008 ehh

    entilen = ventilen


  • #3   31. aug 2008 Jeg har haft en motor, hvor der var problemer med kondensvand i glasset til benzinfiltret. Det kan virkelig drille, ligesom at glemme at åbne for luften til tanken.

  • #4   31. aug 2008 det er højest sandsynelig benzin den mangler som de andre siger åben for ventilen tjek for skidt i karburatoren og det skal!! forgå med rene fingre og rent værktøj. tjek for skidt i tanken og vær meget omhyggelig

  • #6   1. sep 2008 En 4 hk Johnson fra 2004 er vist med indbygget tank. Så er der 2 ting der kan drille:
    1) Man glemmer at åbne for benzinventilen. Det betyder at der skabes et undertryk i tanken og motorens stopper. Efter noget tid vil undertrykket være udlignet og du kan starte motoren igen ind til der igen er undertryk.
    2) Der er kondensvend i tanken. Det vand bliver sendt igennem kaburatoren og så dør motoren. Tankens skal afmonteres og renses.


Kommentér på:
motor sætter ud

Annonce