{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Benzin filter med glas
  • #1   21. sep 2020 Ja. Det skal være uden for motorrummet da du ellers skal have et i metal

  • #2   21. sep 2020 Tak. Ville gerne have haft et af den, hvor man kan tappe evt vand ud af filteret. Men så må jeg nøjes med et alm.


  • #3   21. sep 2020 Uhhh..... er ikke heeelt sikker, men mener at disse kan bruges i motorrum...
    https://www.boatlab.dk/motor-reservedele/filtre/braendstoffiltre-vandudskillere/vandudskillere/benzinfilter-10-micron-med-top-i-aluminium-bund-i-plexiglas-1stk
    Kan heller ikke se at de skulle være anderledes end de små plastik filter der sidder på de fleste motorer ( i selve motorrumet i biler/både og på mc ) men det kan da godt være at der er noget ..... men tvivler på at de er mindre sikker ! !
    Men et ring til din forsikring og/eller et marine værksted .. de må kende de regler ! !
    Vi har vores i rummet bag motor brønden, så det er slet ikke i nærheden af motor, så det har vi slet ikke haft nogen tanker om, så er faktisk et rigtigt godt spørgsmål, der er nok mange der har et filter i selve motorrummet af dem der har indenbors motor i båden.... men som skrevet hvorfor skulle det være dårliger end et af plast, der kan smelte ved kontakt med en meget varm overflade ( måske en udstødning ! ! )
    Så det tror jeg ikke ! !


  • #4   21. sep 2020 Det er præcis sådan et filter jeg tænkte på.
    Hørte så bare at det ikke måtte sidde nede i selve motorrummet.
    Har en indbordsmotor og masser af plads til det. Ham jeg talte med sagde hvis det var diesel ingen problemer. Men den gik ikke med benzin.



  • #6   21. sep 2020 Bare underligt at et brændstof filter ikke må anbringes ved en motor, lyder lidt forkert ...

  • #7   21. sep 2020 Enig, men se her https://www.watski.dk/vandudskillerfilter-bensin-10-micron-11TNr
    til udenbordsmortor


  • #8   21. sep 2020 Er det egentlig ikke logik, at filtre af glas, akryl mm. som kan smadre hvis man f.eks arbejder i motorrum med gang i motoren, i nødstilfælde, er en overhængende fare for brand. Benzin er det farligste da diesel jo skal forstøves eller opvarmes til 41 g som jeg husker det, men med diesel løbet ud over dørken som ligger der under en brand vil alt andet lige være brandnærende. Kan man selv gøre noget for sin brandsikkerhed ved at sætte sit glasfilter uden for motorrummet så gør det dog, så har man da gjort sit for sin og fam. sikkerhed. Sikkerhed generelt skal man aldrig gå på kompromis med, uanset om det er filter, slanger, el, vester og radioer. Sjovt som man så tit ser spørgsmål om sikkerhed.

  • #10   22. sep 2020 ha ha ja Morten, skørt.
    Boatlap skiver man kan bruge dette https://www.boatlab.dk/benzinfilter-10-micron-med-top-bund-i-aluminium-1stk

    Det har bare ikke "glas" så man kan se om der er vand i Benzinen.

    #8 Jan. Emnet har intet med at gå på kompromis med sikkerheden at gøre, svært i mod. Handler det om at forud set evt problemer til søs, ved at kunne opdage evt vand i benzinen.


  • #11   22. sep 2020 sad lige og søgte på placering af filter i båd, for at se om der mon var et rigtigt godt råd/anvisning om det... faldt så lige over denne tråd i jysk småbåds klub.
    https://www.j-s-k.dk/index.php?action=forum_showposts&bid=13&tid=2551&page=0
    Ved godt at det ikke er en sikkerheds tråd denne her....... men fuck
    Tænkte ( av er bange for alt den aktivitet på loftet idag smiley smiley smiley ) det ene svar kan vel bruges LIDT, det er det med det lukket filter, hvor han tapper lidt af og så ser om der er vand i....... ville så bare gøre det i et glas og lade det stå i lidt tid for at se om der var vand i... istedet for at lugte til det ( er nok bedre med et glas ), hvis man nu gør det til en jævnlig ting at tjekke ( jep endnu en ting man nok glemmer sammen med alt det andet ) , ja så er det vel lige så godt som et filter med glas.... og så er alle glade smiley , men sgu lidt uhyggeligt at et forholdsvis nyt filter kan lave det nummer, så er vi lidt over i Jan M `s indlæg ... sikkerhed .......... her tænker jeg på evt vibrationer kunne gøre at det blev MEGET utæt.... lidt tankespind fra morgenstunden ... sorry he he


  • #13   22. sep 2020 Skræmmende smiley
    jeg er nok også ude i at montere et alu filte som boatlap har.
    som du skriver Kim, så kan man kigge efter gang i mellem og se om der er vand og skidt i filteret. Det virker til man kan skrue bunde af og se efter.


  • #14   22. sep 2020 Morten ... du må være glad for det filter, nøhj en gang lort der er i det.... uhhhh .. hvordan mon din tank ser ud smiley smiley smiley
    Men hvis man skifter filter ved den store års gennemgangen, så fanger man jo skidtet og et lille glas benzin der bliver tappet af i bundskruen fortæller om der er vand, uden at skulle skille det hele ad, så det kan gøres ca hver 3 md.


  • #16   22. sep 2020 Tror at Morten har en dieselhakker, det ligner dieselpet (har dog aldrig selv set dieselpest så det er rent gæt)...

    Hov, der var nogen der var lidt hurtigere på tasterne...


Kommentér på:
Benzin filter med glas

Annonce