1.631 visninger
|
Oprettet:
Benzin filter med glas {{forumTopicSubject}}
Vi sætte er vandudskilningsfilter mellem tanken og min benzin pumpe.
er der noget med at den type med et lille glas bære ikke må monteres i motorrum, med benzin motor?
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 20 Både: 2 Emner: 1 Svar: 23
mar 2017
Følger: 8 Følgere: 254 Både: 2 Emner: 69 Svar: 256
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
https://www.boatlab.dk/motor-reservedele/filtre/braendstoffiltre-vandudskillere/vandudskillere/benzinfilter-10-micron-med-top-i-aluminium-bund-i-plexiglas-1stk
Kan heller ikke se at de skulle være anderledes end de små plastik filter der sidder på de fleste motorer ( i selve motorrumet i biler/både og på mc ) men det kan da godt være at der er noget ..... men tvivler på at de er mindre sikker ! !
Men et ring til din forsikring og/eller et marine værksted .. de må kende de regler ! !
Vi har vores i rummet bag motor brønden, så det er slet ikke i nærheden af motor, så det har vi slet ikke haft nogen tanker om, så er faktisk et rigtigt godt spørgsmål, der er nok mange der har et filter i selve motorrummet af dem der har indenbors motor i båden.... men som skrevet hvorfor skulle det være dårliger end et af plast, der kan smelte ved kontakt med en meget varm overflade ( måske en udstødning ! ! )
Så det tror jeg ikke ! !
mar 2017
Hørte så bare at det ikke måtte sidde nede i selve motorrummet.
Har en indbordsmotor og masser af plads til det. Ham jeg talte med sagde hvis det var diesel ingen problemer. Men den gik ikke med benzin.
jan 2007
mar 2017
til udenbordsmortor
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 20 Både: 2 Emner: 1 Svar: 23
mar 2017
Boatlap skiver man kan bruge dette https://www.boatlab.dk/benzinfilter-10-micron-med-top-bund-i-aluminium-1stk
Det har bare ikke "glas" så man kan se om der er vand i Benzinen.
#8 Jan. Emnet har intet med at gå på kompromis med sikkerheden at gøre, svært i mod. Handler det om at forud set evt problemer til søs, ved at kunne opdage evt vand i benzinen.
jan 2007
https://www.j-s-k.dk/index.php?action=forum_showposts&bid=13&tid=2551&page=0
Ved godt at det ikke er en sikkerheds tråd denne her....... men fuck
Tænkte ( av er bange for alt den aktivitet på loftet idag
mar 2017
jeg er nok også ude i at montere et alu filte som boatlap har.
som du skriver Kim, så kan man kigge efter gang i mellem og se om der er vand og skidt i filteret. Det virker til man kan skrue bunde af og se efter.
jan 2007
Men hvis man skifter filter ved den store års gennemgangen, så fanger man jo skidtet og et lille glas benzin der bliver tappet af i bundskruen fortæller om der er vand, uden at skulle skille det hele ad, så det kan gøres ca hver 3 md.
maj 2019
Følger: 4 Følgere: 8 Både: 1 Annoncer: 2 Emner: 1 Svar: 259
Hov, der var nogen der var lidt hurtigere på tasterne...
Benzin filter med glas