Tohatsu 3,5 hk benzinfilter eftermontering? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer her på BG.
Har lige et spørgsmål vedrørende min tohatsu 3,5 hk 4 takt, har haft den fra ny af.
Har bemærket at der ikke er et benzinfilter mellem den integrerede tank og karburatoren og der er heller ikke en benzinpumpe så benzinen skal løbe af sig selv pga tanken er højere end karburatoren.
Spørgsmålet er vil det give problemer at montere et filter før karburator?
Vedhæftet link og billede af motoren.
"Inline Brændstoffilter 16248 - 2,5-3,5 hk 0R131842 og op" https://thistedmarinecenter.dk/catalog/product/view/id/2958/s/inline-braendstoffilter-16248/?gclid=Cj0KCQiAxoiQBhCRARIsAPsvo-wze4eHz85TzsvDOS-4Ajf6_Or801LU5TcRhFbzUjR2U3z2cNENujEaAp_IEALw_wcB
Vh Steen
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 304 Både: 4 Emner: 27 Svar: 1.154
Vi er helt enig..
Overvejer også at prøve det af, der må være en årsag til at der findes benzinfilter til den model fra 2,5 hk op til 20 hk.
Men der kunne jo være en der havde afprøvet det før mig måske 👍😀
Tak for dit input! 👍
mar 2015
Følger: 2 Følgere: 15 Både: 2 Emner: 9 Svar: 245
Det kræver et filter, to spændebånd og 5 cm slange
Har selv en 3,5 hk 2-takt Tohatsu, og jeg har sat en benzinfilter på da jeg fandt snavs i tanken. Der virker det fint, men der er ikke meget plads.
Så længe tanken er højere end karburatoren, vil det løbe af sige selv, ligesom en hævert.
Karburatoren suger lidt selv pga venturi-effekten, så det bliver ikke nødvendigvis værre når den får lidt gas
Og så lige en anden ting. Ikke alt hvad man finder i svømmerhuset kommer fra tanken.
De 5-10% ethanol i tanken suger fugt som giver korrosionsprodukter som kan stoppe de små kanaler, specielt tomgangsomløberboringen. Så går den fint med gas, men dårligt i tomgang.
Så om vinteren og ved længere stilstand kommer man fuel stabilizer i sin benzin. Det virker bedre end man lige skulle tro. Jeg bruger det året rundt nu. Både i plæneklipper, reservedunke, pumper og generator. Er skaden sket, prøver man lige med kraftig dyserens. Det kan på de gode dage rense tomgangsomløberen.
sep 2013
Jeg har bestilt filter er pt i restordre..
Stabilisator/benzin additiver har jeg brugt på mine påhængsmotorer de sidste 10 år, holder mig helst helt fra e10 benzin netop pga af ethanol indholdet..
Skulle gerne få mit filter hjem sidst i februar så bliver det afprøvet, og melder tilbage hvordan det virker👍
mar 2015
Følger: 2 Følgere: 15 Både: 2 Emner: 9 Svar: 245
https://www.thansen.dk/scooter-mc/scooter-og-knallert/universaldele/benzinslange-og-filtre/benzinfilter-stor/n1686024798/pn1686035155/
Og god stil med additiverne
sep 2013
Har fået afprøvet motoren med det nye benzinfilter et par gange og det fungere perfekt 👍 god aften til jer på BG
Tohatsu 3,5 hk benzinfilter eftermontering?