{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.632 visninger | Oprettet:

Revnet i glasfiber {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg opdagede til min rædsel igår, at der er kommet en lille revne i glasfiberen, på "gangbroen" ned langs siden.
Er der nogle, som ved hvordan man fikser dette problem nemmest, og med de pæneste resultat.
Sidste billede under min båd viser skaden, som iøvrigt nok er lavet af den badesmølf, der har afmonteret og smuttet med min autoradio i kabinen...grrr.

Håber der er nogle af jer hardcore glasfiber hajer, som gider komme med input.

På forhånd tak

Christian

Ps. Oj, for en fed sejlweekend det har været :o)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Revnet i glasfiber
  • #1   17. jun 2007 Det ligner desværre delaminering og ikke vandalisme, men kan du ikke tage et par billeder mere, også gerne så jeg kan se hvor skaden er.

    Delamenering (polyesteren ”rådner”) kommer med alderen, vibrationer og meget hurtigere hvis ubeskyttet (ikke malet) glasfiber/polyester konstant er fugtigt.

    Shetland er fyldt med skum i dobbeltbunden og som jeg har skrevet flere gange herinde, så er skum noget fanden har skabt til både, for netop så er glasfiberen konstant våd. Desuden har din båd en alder hvor delaminering ikke er ualmindelig og med 90 hk på hækken vil jeg også tro at den somme tider har fået lov at hoppe lidt i bølgerne og så kommer revnerne ofte hvor dørken er glasset fast på skroget.


  • #2   17. jun 2007 Hej Per

    Så har jeg lagt et billede mere på, var lige nede og kigge
    til båden.
    Det kan godt være lidt svært at se skaden, men den er helt ude i kanten af af det flade stykke man bruge når man skal fra cockpittet og frem til stævnen.

    Du kan muligvis have ret i det du skriver, men eftersom glasfiberen her ikke er konstant fugtigt, og skaden er opstået mens båden har ligge stille, så ved jeg ikke rigtigt.
    Som det måske fremgår, er det ikke en voldsom skade, men det ærgerer mig alligvel, idet båden står meget flot.
    Den er forholdsvis ny i malingen, og uden en eneste skramme ellers. Har du ideer til hvad der skal til, for at udbedre vil jeg sætte pris på det.

    På forhånd tak

    Christian


  • #3   17. jun 2007 Hej Frank

    Noget specielt jeg skal slibe med ?

    M.v.h.

    Christian


  • #4   17. jun 2007 Jamen jeg siger tak for rådgivningen.
    Nu skal jeg bare finde en maling, som matcher den nuværende..eller male hele båden om efter sæsonen ;o)


Kommentér på:
Revnet i glasfiber

Annonce