Starter problemer {{forumTopicSubject}}
Jeg har haft min starter ude af min Volvo Penta 432 for at få skiftet kul og nu vil den ikke starte. Når jeg montere starteren med de 2 bolte og prøver at starte, kan man høre at starteren skyde tandhjulet frem, men det lyder som om at den kun lige når frem til svinghjulet og kører metal mod metal (ikke nogen rar lyd). Hvis jeg løsner den ene bolt så den kun hænger i ene, så kan den lige nå at gribe ind i svinghjulet og tørne motoren lidt.
Jeg har selvfølgelig taget starteren op til dem der skiftede kul og de har testet den uden problemer (jeg så på). Den skyder tandhjulet helt frem (med fuld kraft), den lyder og køre fint. Jeg lånte en batteritester som viser at begge batterier er fine, så hvad kan der være i vejen, hvad kan jeg prøve??
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 2 Emner: 3 Svar: 41
på mange startere er der en styrebøsning i et af bolthullerne så den ikke kan sidde forkert. lyder til at der ikke er det på din. prøv at sæt den på et par foskellige måder. (drej den lidt mod højre eller venstre evt)
tjek også dit hus at der ikke er nogle revner osv. jeg har haft en motor med en revne i hvor jeg ikke kunne få det til at virke med en ny starter.. ku så se på den gamle at de havde lagt skiver imellem osv for at få det til at virke..
men mit bud er at starten sidder forkert
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 6 Svar: 46
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 21 Svar: 354
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 6 Svar: 46
Jeg prøvede p.g.a. Martins svar at sætte den bagerste bolt på først (ikke sjovt) og presse starteren lidt ”på plads” inden den sidste bolt kom på og så virkede den….. Utroligt at det har nogen betydning, med 2 bolte der går op i blokken burde den jo være fikseret totalt, men det er åbenbart ikke tilfældet.
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 2 Emner: 3 Svar: 41
laver næsten heller ik andet end el problemer til hverdag så lidt sku der gerne være gemt på harddisken
Starter problemer