{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.513 visninger | Oprettet:

Varm manifold {{forumTopicSubject}}

Jeg har kunnet søge mig til at selve motoren helst ikke skal blive over 60 grader. Man skal altså kunne lægge hånden på (toppen hvor tændrørene sidder). Det kan man osse sådan liiige. Messing boltene bliver dog for varme til at man kan holde hånden på dem..

Men hvor varm må manifolden blive. Hvis jeg pjasker lidt vand på den fordamper det med det samme/koger væk! Er det skidt? Manifolden og udstødningen er meget rustent.

Det drejer sig om en gammel indenbordsmotor Korsør benzin.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varm manifold
  • #1   3. jul 2017 Nu kender jeg ikke til Korsør motoer og om det må ikke over stige 60 grader men min gammel indenbords mercruiser benzin var over 60 grader på manifolden.

• #2   10. jul 2017 Manifolden kan vel sagtens tåle mere varme, der er jo ingen bevægelige dele udover udstødningsgassen? Og den bliver jo heller ikke kølet af vandet ligesom selve motoren såvidt jeg lige kan se.

Hvis du kan lægge hånden på topstykket er det sandsynligvis under 60 grader. 60 grader er faktisk ret varmt! Men ellers skal du jo have dig sådant et infrarødt termometer http://www.harald-nyborg.dk/p9320/infraroed-termometer og måle den faktiske temperatur. Eller prøv med konens stegetermometer eller grill termometret hvis du har sådan eet

Kommentér på:
Varm manifold

Annonce